02.03.2023
Tarix sübut edir ki, müstəqil dövlət qurmaq güclü
lider yetişdirməyə qadir xalqlara nəsib olur. Hansı tarixi şəraitdə əldə
olunmasından asılı olmayaraq müstəqilliyin qorunub saxlanmasında və möhkəmləndirilməsində
mənsub olduğu xalqı vahid milli ideya ətrafında birləşdirmək iqtidarında olan
liderin müstəsna rolu əvəzsizdir.
Bu gün hüquqi, demokratik dövlət quruculuğunda böyük
nailiyyətlər qazanmış müstəqil Azərbaycan təkcə regionda deyil, dünyada
ictimai-siyasi həyatın bütün sahələrində tərəqqiyə doğru inkişafın hökm sürdüyü
bir ölkə kimi tanınır. Hər bir azərbaycanlının qəlbində yüksək qürur və iftixar
hissi doğuran bu nailiyyətlər, dövlət müstəqilliyimizin möhkəmləndirilməsi və
onun dönməzliyinin təmin edilməsi ümummilli liderimiz, ulu öndər Heydər
Əliyevin apardığı gərgin mübarizənin, əzəmətli quruculuq işlərinin məntiqi nəticəsidir.
XX əsrin sonlarında müstəqilliyini bərpa etmək imkanı
qazanan xalqımızın xoşbəxtliyi o dövrdə dərin zəkaya, dövlət idarəçiliyi və
beynəlxalq sahədə böyük təcrübəyə malik, dünyanın tanınmış nadir şəxsiyyətlərindən
olan ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin varlığı idi. Bütün həyatını canından əziz
bildiyi xalqının və vətəninin tərəqqisinə həsr etmiş bu böyük insan və dövlət
xadimi olmasaydı, ölkəmizdə iqtisadi, siyasi, ərazi maraqları olan xarici dairələr,
o zaman hakimiyyətdə olan şəxslərin səriştəsizliyindən, ayrı-ayrı nankor qüvvələrin
nadan və bədxah niyyətlərindən istifadə etməklə dövlətimizi məhvə düçar edəcəkdilər.
Xalqımızın tarixində Heydər Əliyev şəxsiyyəti, onun
dövlət siyasəti və idarəçiliyi sahəsində çoxşaxəli zəngin fəaliyyəti müstəsna
yer tutur.
1993-cü ildə ölkəmizin parçalanmasına və müstəqilliyinə
yönələn qəsdlərin mütəşəkkil xarakter aldığı, torpaqlarımızın işğalının davam
etdiyi, ölkə daxilində iqtisadi və siyasi böhranın kəskinləşdiyi, cinayətkarlığın
vüsət aldığı və vətəndaş müharibəsinin qaçılmaz olduğu, ölkənin ərazi
bütövlüyünü təhdid edən separatçı qüvvələrin fəallaşdığı, dövlət və hakimiyyət
nümayəndələrinə qarşı terror aktları və dövlət çevrilişinə cəhdlər kimi
dağıdıcı hadisələrlə üzləşdiyi bir dövrdə xalqımız yeganə ümid mənbəyi olan
Liderinə üz tutdu.
Müstəqil dövlətçiliyimizin qorunması, ölkədaxili
sabitliyin təmin olunması, dövlətin idarəçilik sisteminin, onun iqtisadi,
siyasi və hüquqi əsaslarının qurulması və möhkəmləndirilməsi, milli ordunun
yaradılması və formalaşdırılması, beynəlxalq münasibətlərin və mədəni əlaqələrin
inkişafı məhz ümummilli lider Heydər Əliyevin vətəninə, xalqına olan
bağlılığının, sevgisinin qüdrətindən doğan misilsiz xidmətləri sayəsində mümkün
oldu.
Heydər Əliyevin ikinci dəfə Azərbaycanda hakimiyyətə gəlməsi
ilk növbədə respublikanın tarixi müqəddəratını həll etdi. Vətəndaş müharibəsinin
qarşısı alındı, torpaqlarımızın işğalı dayandırıldı, respublikanın parçalanması
təhlükəsi aradan qaldırıldı. Yalnız onun əyilməz və dönməz qətiyyəti, cəsarəti,
polad iradəsi və uzaqgörən siyasəti sayəsində ölkəmiz bu bəlalardan qurtularaq əmin-amanlığa
qovuşdu, demokratik prinsiplərə əsaslanan dövlət quruculuğuna qədəm qoydu. Müstəqil
Azərbaycan siyasi, ictimai, iqtisadi, mədəni həyatımızda nail olduğu irəliləyişlərlə
dünyanın diqqətini cəlb etməyə başladı.
Bu gün cənab Prezident İlham Əliyevin müdrik rəhbərliyi
ilə xalqımızın nail olduğu bütün yenilməz möhtəşəm uğurların mənbəyi, müasir Azərbaycan
dövlətinin banisi, görkəmli siyasi xadim, ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
qurub-yaratdığı təməllər üzərində mümkün olmuşdur.
30 ildən artıq bir dövrdə respublikaya rəhbərlik etmiş
ulu öndər elə bir idarəçilik sisteminin bünövrəsini qoymuş və gələcəyə
hesablanmış həmişəyaşar ideyalarla zənginləşdirmişdir ki, onların öyrənilməsinə
və tətbiqi zəruriliyinə hələ uzun illər ehtiyac olacaq. Xalqımızın tükənməz sərvəti
olan - haqqa, ədalətə, sülhə, əmin-amanlığa, beynəlxalq, iqtisadi və siyasi əməkdaşlığa,
həmrəyliyə, vətənpərvərliyə, sayıqlığa, xeyirxahlığa, mərhəmətə və digər milli,
mədəni və mənəvi dəyərlərə söykənən müstəqil dövlətimizin inkişaf proqramı olan
bu ideyalara yalnız sadiq qalmaqla, zamanın tələblərinə uyğun onları inkişaf
etdirməklə xalqımız daha uğurlu gələcəyə nail ola bilər.
Hələ 1969-1982-ci illərdə respublikaya rəhbərliyinin
birinci dövrü ərzində ulu öndər ölkəmizdə o zamanlar strateji əhəmiyyət kəsb edən
sənaye, kənd təsərrüfatı məhsullarının təyinatlı istehsal müəssisələrinin
inkişafına, eləcə də təhsil, mədəniyyət, səhiyyə ocaqlarının açılmasına və
inşasına nail olmaqla, əhalinin maddi və mədəni həyatını digər ittifaq
respublikalarına nisbətdə xeyli yaxşılaşdırmış, gələcəyə zəmin yaradan uzaqgörən
müdrik addımlar atmışdır. Respublikamızın gələcək inkişafı üçün mükəmməl kadr
potensialının formalaşdırılması məqsədilə həmin illərdə 15 mindən çox azərbaycanlı
tələbə SSRİ-nin nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almağa göndərilmişdir. Fəaliyyətə
başladığı ilk dövrlərdən ölkəmizdə qanunçuluğun möhkəmləndirilməsinə yönələn təxirəsalınmaz
qərarlar qəbul etmiş, cəmiyyətdə mövcud neqativ hallara, xüsusilə, korrupsiya
elementlərinə qarşı barışmaz mövqe nümayiş etdirmişdir.
Sovet İttifaqına daxil olan respublikaların rəhbər
siyasi xadimləri sırasında özünəməxsus layiqli yeri olan, dövlət idarəçiliyi
sistemində fitri istedadı, yüksək intellekti, tələbkar və prinsipial mövqeyi və
bir çox digər müsbət cəhətləri ilə fərqlənən Heydər Əliyev 1982-ci ildə ilk müsəlman
lideri olaraq SSRİ Nazirlər Soveti sədrinin birinci müavini kimi yüksək vəzifəyə
irəli çəkilmişdir. Ümummilli lider SSRİ-ni idarə edən aparıcı simalardan biri
kimi Kremldə çalışdığı dövrlərdə də Azərbaycanın mövqeyi naminə addımlar atmış,
respublikamıza münasibətdə ayrı-seçkilik siyasəti yürüdən millətçi ünsürlərə öz
prinsipial mövqeyini nümayiş etdirmişdir. Azərbaycan əleyhinə çirkin niyyətlərini
həyata keçirməyi planlaşdıran erməni lobbisinin geniş yayıldığı bir zamanda
onların məqsədli dəstəyi ilə 1985-ci ildə hakimiyyətə gətirilən M.Qorbaçovun Heydər
Əliyevin nüfuzuna, siyasi bilik və bacarığına, digər üstün cəhətlərinə qarşı
yaranmış qısqanclığı, eləcə də onun tərəfindən dövlət idarəçiliyində yol verilən
səhvlərə Heydər Əliyevin açıq etiraz etməsinə qarşı qərəzli mövqeyi separatçı
qüvvələrin niyyəti ilə üst-üstə düşürdü.
Haqsızlığın və ədalətsizliyin mövcud olduğu həmin
dövrdə M.Qorbaçovun həyata keçirdiyi siyasətdə özünü büruzə verən anti-Azərbaycan
mövqeyinə və idarəçilik üsuluna etiraz əlaməti olaraq Heydər Əliyev 1987-ci ildə
öz müraciəti əsasında tutduğu vəzifədən istefa vermişdir.
Azərbaycanda gedən siyasi proseslərə biganə qalmayan
ulu öndər 1990-cı ildə xalqımıza qarşı törədilən 20 Yanvar qırğınına öz kəskin
münasibətini bildirmiş, Moskvada ailə üzvləri ilə birgə Azərbaycan nümayəndəliyinə
gələrək sovet ittifaqı rəhbərliyini, imperiya siyasətini tənqid etmiş, doğma
xalqı ilə bir yerdə olduğunu bəyan etmişdir.
Həmin ilin iyul ayında Azərbaycana qayıdan Heydər
Əliyev əvvəlcə Bakıya, bir neçə gün sonra isə Naxçıvana üz tutdu. Əhali onu ruh
yüksəkliyi ilə qarşılayaraq, ona böyük ümid bəslədiklərini ifadə etdilər.
1991-ci il sentyabrın 4-də Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin
sessiyasında Heydər Əliyev Ali Məclisin sədri seçildi. O zaman Azərbaycana rəhbərlik
edən şəxslərin Heydər Əliyevin ümumxalq nüfuzuna qısqanclıqla yanaşmasına
baxmayaraq, Naxçıvanda həyata keçirilən tədbirlər demokratik siyasi qüvvələrin
təsiri ilə bütün Azərbaycan üçün də nümunə oldu. Onun təşəbbüsü və sədrliyi ilə
1990-cı il noyabrın 17-də Naxçıvan parlamentinin sessiyasında Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinin (1918-1920) üçrəngli bayrağının muxtar respublikanın dövlət
bayrağı kimi qəbul edilməsi haqqında, eyni zamanda qanunvericilik təşəbbüsü
qaydasında bu bayrağın Azərbaycanın dövlət rəmzi kimi təsis edilməsi barədə Azərbaycan
Ali Sovetinə müraciət edilməsinə dair qərarlar qəbul olundu.
1993-cü ildə ölkəmizin qarşılaşdığı vətəndaş müharibəsi,
dövlət müstəqilliyimizin itirilməsi, respublikamızın parçalanma təhlükəsinin
real olduğu mürəkkəb bir şəraitdə xalqımızın təkidi ilə Heydər Əliyev
respublika rəhbərliyinə qayıtdı.
Mövcud problemlərin hər biri təxirəsalınmaz və təsirli
tədbirlər görülməsini tələb etdiyindən dövlət idarəçiliyində təcrübəsi olan,
bilik və bacarığa malik kadrlara ehtiyac var idi. Ulu öndər hələ Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi əvvəlki illərdə yanında işləmiş, özünün idarəçilik təcrübəsindən
yararlanan bir sıra şəxsləri idarəçilik sisteminin mühüm sahələrində məsul vəzifələrə
təyin etdi.
Xarici kəşfiyyat orqanlarının təhriki və dəstəyi ilə
Azərbaycanın müstəqilliyinə və parçalanmasına yönələn qəsdlər, törədilən təxribatlar,
dövlət çevrilişinə cəhdlər, terror aktları, özünün həyatına qarşı sui-qəsdlər
ölkə Prezidenti Heydər Əliyevi xalqının xoşbəxt gələcəyi naminə tutduğu müqəddəs
yoldan döndərə bilmədi. Ulu öndərin uzaqgörən siyasəti, cəsarətli və çevik
addımları sayəsində mənfur qüvvələrin ölkəmizin təbii sərvətlərinə sahib çıxmaq
arzularını ürəklərində qoydu. Dünyanın mötəbər neft şirkətləri ilə imzalanan
müqavilələr təkcə iqtisadi cəhətdən deyil, həm siyasi, həm də beynəlxalq əlaqələrin
qurulması və inkişafı sahəsində müstəsna əhəmiyyətə malik oldu.
Heydər Əliyev Bakıya qayıtdığı ilk anlardan ölkəmizdə
kəskin böhran vəziyyətini nəzərə alaraq, düşmən tərəflə müvəqqəti də olsa atəşkəsə
nail olmaq istiqamətində danışıqlar aparılmasına üstünlük verdi və 1994-cü ilin
may ayında bu barədə qarşılıqlı razılıq əldə olundu.
1994-1995-ci illərdə "Əsrin müqaviləsi"nin
reallığa çevrilməsi və düşmən tərəflə atəşkəs barədə razılıq əldə olunması, eləcə
də dövlət çevrilişinə cəhdlərin qarşısının alınması və ölkə daxilində
sabitliyin qismən də olsa bərqərar olunması respublikada hüquqi islahatların
aparılmasına imkanlar yaratdı.
Heydər Əliyevin ikinci dəfə Azərbaycan rəhbərliyinə gəlməsi
respublikanın tarixi müqəddəratını həll etdi. Vətəndaş müharibəsinin qarşısı
alındı, torpaqlarımızın işğalı dayandırıldı, respublikanın parçalanması təhlükəsi
aradan qaldırıldı, xalqımızda Azərbaycanın gələcəyinə inam yarandı.
O zaman ulu öndər ölkədə baş verən hadisələri və real
vəziyyəti dərindən təhlil edərək qarşıda duran əsas vəzifələri belə ifadə
etmişdi: "Respublikanın müstəqilliyini möhkəmləndirmək üçün əsas vəzifələrdən
biri Azərbaycanın mənafeyini dünya miqyasında müdafiə edə bilən ağıllı, səriştəli
xarici siyasətin olmasıdır... Azərbaycan Respublikasında demokratik hüquqi dövlət
qurulmalıdır. Azərbaycan dövləti demokratik prinsiplər əsasında fəaliyyət göstərməlidir.
Öz tarixi, milli ənənələrindən bəhrələnərək dünya demokratiyasından, ümumbəşəri
dəyərlərdən səmərəli istifadə edərək demokratik dövlət quruculuğu yolu ilə getməlidir".
Prezident Heydər Əliyev 1995-ci ilin ortalarına qədər
Azərbaycanın müstəqilliyinə, dövlətçiliyinə qarşı çıxan qəsdlərin, təxribatların
qarşısını almaqla yanaşı, həm də dövlət quruculuğunun möhkəmləndirilməsinə və
inkişaf etdirilməsinə, bu sahədə qarşıya çıxan maneələrin aradan qaldırılmasına
çalışırdı. Yalnız bundan sonrakı dövrü hüquqi, demokratik dövlət və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu mərhələsi kimi qiymətləndirmək mümkündür.
Heydər Əliyev xalqın tələbi ilə hakimiyyətə
qayıdışının ilk günlərindən ölkənin hüquq sistemində mövcud olan qeyri-müəyyənliyin
aradan qaldırılmasında, Azərbaycan Respublikasının xarici və daxili siyasi
prioritetlərinin müəyyənləşdirilməsində müstəsna əhəmiyyətə malik yeni
Konstitusiyanın qəbulu məsələsinin həllinə böyük diqqət yetirmişdir. Dahi rəhbər
Konstitusiya layihəsini hazırlayan xüsusi komissiyaya bilavasitə sədrlik
etmişdir. Ulu öndər Konstitusiyanın son dərəcə mükəmməl bir sənəd kimi
hazırlanmalı olduğunu qeyd edərək deyirdi: "Biz elə bir layihə hazırlamalı
və nəhayət elə bir Konstitusiya qəbul etməliyik ki, o, müstəqil Azərbaycan
Respublikasının demokratik prinsiplər əsasında uzun müddət sabit yaşamasını təmin
edən - Əsas Qanun, tarixi sənəd olsun". Ulu öndər bu Konstitusiyanın qəbul
edilməsi ilə əlaqədar tarix və gələcək nəsillər qarşısında məsuliyyətin dərk
edilməli olduğunu xüsusilə vurğulayırdı: "Mən bu işə çox məsuliyyətlə
yanaşıram. Çünki həm Azərbaycan Konstitusiyasının tarixini bilirəm və onu böyük
diqqətlə təhlil etmişəm, həm də indiyədək Azərbaycanda dövlət quruculuğu sahəsində
aparılan işlərin çoxunun iştirakçısı olmuşam".
Müzakirələrin aparılmasına tükənməz enerji sərf edən
ümummilli lider bütün səylərini prinsipial məsələlər üzrə milli maraqlara uyğun
vahid fikrin və yekun rəyin əldə olunmasına yönəldirdi. Konstitusiya
komissiyasının sonuncu iclasında ulu öndər demişdir: "Bu sənədin
hazırlanmasına xeyli vaxt sərf etmişəm. Haqqım var ki, deyəm, çox zəhmət çəkmişəm.
Hər bir kəlmənin, hər bir sözün mənasını dəfələrlə araşdırmışam. Onun bu gün, gələcək
üçün nə qədər əsaslı olmasını dəfələrlə təhlil etmişəm. Mən çox rahatlıq hissi
ilə bu layihənin altına imza atıram və bu layihəyə görə tam cavabdeh olduğumu bəyan
edirəm".
Böyük siyasətçi və müdrik şəxsiyyət Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə hazırlanaraq 1995-ci ilin 12 noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul
edilmiş müstəqil Azərbaycanın ilk Konstitusiyası ölkəmizdə demokratik, hüquqi,
dünyəvi dövlət quruculuğu prosesində hüquqi baza yaratdı və onun inkişafına təkan
verdi, bütün sahələrdə hüquqi islahatların aparılmasına geniş imkanlar açdı.
Konstitusiya ölkənin gələcək inkişaf istiqamətlərini müəyyənləşdirməklə yanaşı,
insan hüquq və azadlıqlarının təminatını dövlətin ali məqsədi kimi ön planda təsbit
etmişdir.
1998-ci ilin iyun ayında Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin sərəncamı ilə insan hüquqlarının müdafiəsi sahəsində Dövlət
Proqramı təsdiq edilmişdir. Bu proqramın icrası çərçivəsində institusional
islahatların aparılmasına başlanılmışdır. Ölkə başçısı 1998-ci il 28 dekabr
tarixində "Azərbaycan Respublikasının dövlət idarəetmə sistemində
islahatlar aparılması üzrə dövlət komissiyasının yaradılması haqqında" fərman
imzalamışdır. Fərmanla müəyyən edilmişdir ki, cəmiyyətin demokratikləşdirilməsi
və bazar münasibətlərinin daha da inkişaf etdirilməsi üçün köklü islahatların
aparılması prinsipial əhəmiyyət kəsb edir. Həyata keçirilməsi nəzərdə tutulan
islahatlar dövlət idarəetməsinin səmərəliliyini artırmalı, iqtisadiyyatın
tarazlaşdırılması üçün zəruri təsisatları formalaşdırmalı, ölkə
iqtisadiyyatının dünya iqtisadi sisteminə inteqrasiya olunmasını sürətləndirmək
məqsədilə beynəlxalq standartlara cavab verən idarəetmə sistemi və hüquqi baza
yaradılmasını təmin etməlidir. Eyni zamanda bu məqsədlər üçün dövlət xərclərinin
şəffaf tənzimlənməsi mexanizminin formalaşdırılması, dövlət qulluğu sisteminin
yenidən qurulması, hüquq və məhkəmə islahatlarının aparılması sistemli yanaşma əsasında
kompleks qaydada həyata keçirilməlidir. Bu fəaliyyətin mühüm əhəmiyyətini qiymətləndirən
Prezident Heydər Əliyev islahatlar aparılması üzrə yaradılmış komissiyaya sədrliyi
öz üzərinə götürmüşdü. Komissiyanın fəaliyyəti qısa müddətdə öz nəticələrini
verməyə başladı.
"Konstitusiya Məhkəməsi haqqında", "Məhkəmələr
və hakimlər haqqında", "Vəkillər və vəkillik fəaliyyəti
haqqında", "Prokurorluq haqqında", "Polis haqqında",
"Əməliyyat-axtarış fəaliyyəti haqqında", "Notariat
haqqında", Ailə, Mülki, Mülki Prosessual, Cinayət, Cinayət Prosessual, Cəzaların
İcrası, İnzibati Xətalar və Vergi Məcəllələri, habelə "Vətəndaşların
müraciətlərinə baxılması qaydası haqqında", "Əhalinin sağlamlığının
qorunması haqqında" və s. qanunların qəbul edilməsi dövlətçiliyimizin
inkişafında, cəmiyyətin həyatında hüquqi normaların bərqərar olunmasında həlledici
əhəmiyyətə malik oldu.
1998-ci ilin iyul ayında əsas vəzifəsi Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının aliliyini təmin etmək və insanların əsas hüquq və
azadlıqlarını müdafiə etmək olan Konstitusiya Məhkəməsi yaradılmışdır.
Müstəqil məhkəmə hakimiyyəti sivil cəmiyyətin vacib tərkib
hissəsi olduğundan məhkəmə-hüquq islahatı konsepsiyasının hazırlanmasına və həyata
keçirilməsinə xüsusi diqqət verilmiş, demokratik ədalət mühakiməsi prinsiplərinə
əsaslanan yeni üçpilləli məhkəmə sistemi yaradılaraq 2000-ci ilin sentyabr
ayından fəaliyyət göstərməyə başlamışdır.
Hakimlərin demokratik prinsiplərə, şəffaf prosedur əsasında
beynəlxalq standartlara uyğun olaraq aşkarlıq şəraitində seçilməsi
respublikamızda müstəqil məhkəmə hakimiyyətinin formalaşmasına şərait
yaratmışdır. Ədalət mühakiməsini həyata keçirən müstəqil hakimlər korpusunun
formalaşdırılması üçün 1 dekabr 1998-ci il tarixli fərmanla Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Məhkəmə-Hüquq Şurası yaradılmış və onun əsasnaməsi
təsdiq edilmişdir.
Məhkəmə-hüquq islahatları nəticəsində məhkəmə hakimiyyəti
sisteminə daxil olan prokurorluq orqanlarının hüquq sistemində yeri müəyyənləşdirilmiş,
fəaliyyəti demokratik normalara uyğunlaşdırılmışdır.
Məhkəmə-hüquq islahatlarının əsas istiqaməti məhkəmə
sistemini dövlət hakimiyyətinin müstəqil qolu kimi inkişaf etdirmək və möhkəmləndirmək,
Konstitusiyanın müddəalarına və Azərbaycan Respublikasının tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq aktlara uyğun olaraq insan və vətəndaş hüquq və azadlıqlarını müstəqil
və səmərəli təmin etməkdən ibarət olmuşdur.
Əfvetmə institutunun bərpası və Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Əfv Komissiyasının yaradılması ulu öndərin
insan hüquq və azadlıqların təminatına birmənalı yanaşmasının məntiqi nəticəsi
idi. Bu humanist aktın, eləcə də ulu öndərin qanunvericilik təşəbbüsü ilə qəbul
olunmuş amnistiya aktlarının tətbiqi nəticəsində minlərlə məhkum cəzasının çəkilməmiş
hissəsindən azad olunaraq ailələrinə qovuşmuşdur.
Ümummilli liderin 1993-cü ildən icrasına moratorium
qoyduğu ölüm hökmü bilavasitə onun təşəbbüsü və qətiyyəti sayəsində 1998-ci il
fevralın 10-da cəza növü kimi ləğv edilmişdir. Əvvəllər ölüm cəzasına məhkum
olunmuş şəxslərin cəzalarının ömürlük azadlıqdan məhrumetmə cəzası ilə əvəz
olunması, nəinki Azərbaycanda, bütün Şərq dünyasında insan həyatını, onun dəyərini
müəyyənləşdirən ilk humanist meyarlardan biri oldu.
Dövlətin, vətəndaşların, bütünlüklə xalqımızın taleyinə
və marağına birbaşa təsir edən humanizm ideyalarına əsaslanaraq qəbul olunan
hüquqi aktlar, həyata keçirilən tədbirlər ölkədə sabitliyin bərqərar olması,
xaos, özbaşınalıq hallarının qarşısının alınması, dövlətə və müstəqil dövlətçiliyə
artan inam hissi xalqımızı işğal altında olan ərazilərimizin azad olunması
uğrunda birliyə və mübarizəyə ruhlandırırdı.
Yeri gəlmişkən, qeyd etmək lazımdır ki, son günlərdə
Prezident İlham Əliyev ümummilli lider Heydər Əliyevin humanist mövqeyinə sadiq
qalaraq, ölüm cəzasının tamamilə, o cümlədən müharibə dövründə və ya qaçılmaz
müharibə təhlükəsi zamanı törədilmiş cinayətlərə görə qadağan edilməsi istiqamətində
beynəlxalq səviyyədə göstərilən səyləri nəzərə alaraq "İnsan hüquqlarının
və əsas azadlıqların müdafiəsi haqqında" Avropa Konvensiyasının ölüm cəzasının
bütün hallarda ləğvinə dair 13 nömrəli Protokolunun Azərbaycan Respublikasının
adından imzalanması ilə bağlı müvafiq tapşırıq vermişdir. Bu addımla dövlətimizin
başçısı yaşamaq hüququnu ən yüksək səviyyədə təmin etmək iradəsini bir daha
nümayiş etdirmişdir.
2001-ci ilin yanvar ayında Azərbaycan Respublikasının
Avropa Şurasının üzvlüyünə qəbul olunması, eyni zamanda dünyada mükəmməl müdafiə
sistemi kimi tanınan "İnsan hüquqlarının və əsas azadlıqların müdafiəsi
haqqında" Avropa Konvensiyasının başlıca institusional mexanizmi olan
İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin yurisdiksiyasının tanınmasına şərait
yaratmışdır.
Qarşısına qoyduğu məqsədlərə təxirə salınmadan pillə-pillə
nail olan ulu öndər demokratik hüquqi dövlət quruculuğunda kifayət qədər işlərin
görüldüyünü düşünərək və 1993-cü ildə qarşıda duran vəzifələri daha da inkişaf
etdirərək 1997-ci ildə deyirdi: "Biz istəyirik ki, dövlətimiz tam
demokratik, tam hüquqi, tam dünyəvi bir dövlət olsun. Bunun üçün də Azərbaycanda
demokratiyanın bərqərar olması, inkişaf etdirilməsi, hüquqi aliliyin təmin
olunması əsas vəzifələrimizdir".
Xalqımız illərlə arzuladığı milli dövlətçiliyimizin
şanlı tarixini məhz Heydər Əliyevin dövlətçilik salnaməsi dövründə gerçəkləşdirmiş,
sarsılmaz dayaqlar üzərində müstəqil Azərbaycan dövlətini qurmuşdur.
Ümummilli lider, ulu öndər Heydər Əliyevin dövlətçilik
ideyalarına dərindən yiyələnmiş, yeni tarixi şəraitdə onun irsini ləyaqətlə
davam etdirən cənab Prezident İlham Əliyevin və Birinci vitse-prezident
Mehriban xanım Əliyevanın rəhbərliyi ilə beynəlxalq sahədə həyata keçirilən
qarşılıqlı əməkdaşlıq, sülh, humanizm, ədalətlilik prinsiplərinə əsaslanan
iqtisadi, siyasi, mədəni münasibətlərin qurulması, eləcə də xalqımızın həyat şəraiti
və maddi rifahı naminə gördükləri misilsiz işlər, habelə ərazilərimizin və
xalqımızın bütövlüyünün təmin olunması istiqamətində əldə olunmuş möhtəşəm
nailiyyətlər, atılan qətiyyətli və cəsarətli addımlar məhz ümummilli liderin
proqram məzmunlu çıxışlarında dəfələrlə dilə gətirdiyi və reallaşdırma
mexanizmini müəyyələşdirdiyi ideyalara sadiqliyin təzahürüdür.
Sona Salmanova,
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin sədr müavini.