11.11.2020
“Bizim yeni Konstitusiyamız,
şübhəsiz ki, birinci növbədə, Azərbaycan Respublikasının dövlət müstəqilliyini,
bu müstəqilliyin əbədi olduğunu və dövlət müstəqilliyini qoruyub saxlamaq,
yaşatmaq üçün bütün prinsipləri əks etdirməlidir. Yeni Konstitusiyamız demokratik
prinsipləri özündə əks etdirməlidir. Yəni dünya demokratiyasının əldə etdiyi
bütün nailiyyətlərdən, demokratiya sahəsində inkişaf etmiş dövlətlərin
konstitusiya təcrübəsindən istifadə etməli və Azərbaycan Respublikasının
özünəməxsus tarixi, milli ənənələrini əks etdirən prinsipləri özündə
cəmləşdirməlidir”.
Heydər
Əliyev
Azərbaycan xalqının ümummilli lideri
İkinci Qarabağ müharibəsi bizim
şanlı tariximizdir. Bu Qələbə tarixdə əbədi qalacaq. Azərbaycan Silahlı
Qüvvələri 44 gün ərzində düşmən ordusunu məhv edərək öz ərazi bütövlüyünü bərpa
etdi... Haqq-ədalət zəfər çaldı. Müzəffər Azərbaycan Ordusu zəfər çaldı.
Düşmənin beli qırıldı. Düşmən torpaqlarımızdan qovuldu. Azərbaycan bayrağı
işğaldan azad edilmiş torpaqlarda qaldırıldı və əbədi dalğalanacaq. Qarabağ
bizimdir! Qarabağ Azərbaycandır!
İlham Əliyev
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
Bu gün Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının qəbul olunmasının 26 ili tamam olur. Hüquqi, demokratik və
dünyəvi dövlətin əsaslarını yaratmaq məqsədilə ümummilli lider Heydər Əliyevin
rəhbərliyi altında müstəqil Azərbaycanın ilk Konstitusiyası hazırlanmış və
1995-ci il noyabrın 12-də referendumda xalqımız tərəfindən qəbul edilmişdir.
Azərbaycan müstəqilliyini bərpa
etdikdən sonra ölkəmizin qarşısında bu müstəqilliyi qoruyub saxlamaq,
dövlətçiliyimizi inkişaf etdirmək, demokratik islahatlar aparmaq kimi mühüm
vəzifələr dururdu. Lakin respublikamız müstəqilliyini bərpa etsə də, ölkədə
hökm sürən ictimai-siyasi qeyri-sabitlik, xaos və anarxiya yeni konstitusiyanın
qəbul edilməsini mümkünsüz edirdi. Azərbaycan vətəndaş qarşıdurması astanasına
sürüklənmiş, milli dövlətçiliyimiz isə məhv olmaq təhlükəsi altında idi.
Mövcud olan hüquq sistemi və
qanunlar hüquqi və demokratik cəmiyyət quruculuğuna, qanunun aliliyinin təmin
olunmasına, insan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinə təminat vermirdi.
Cəmiyyətin gələcək inkişafı hüquq sahəsində islahatların həyata keçirilməsini,
tamamilə yeni mütərəqqi və demokratik dəyərlərə əsaslanan hüquq və məhkəmə
sisteminin, qanunvericilik bazasının formalaşdırılmasını tələb edirdi.
Məhz belə bir çətin məqamda,
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin hakimiyyətə xalqın təkidli tələbi ilə
qayıdışı müstəqil Azərbaycan dövlətçiliyinin əsasını qoydu. Ulu Öndər xalqı
müstəqil Azərbaycan və azərbaycançılıq ideyaları ətrafında birləşdirməklə
özünün tarixi missiyasını yerinə yetirdi və dövlətçiliyimizin tarixi
səhifələrini yazdı.
Ümummilli Liderin dərin zəkası
sayəsində, ilk növbədə, dövlət idarəçiliyinin bütün sahələrinin mütərəqqi
standartlara uyğunlaşdırılmasına, insan hüquq və azadlıqlarının qorunması ilə
bağlı davamlı demokratik islahatların həyata keçirilməsinə başlanılmışdır.
Ölkədə ictimai-siyasi sabitlik
bərqərar olunandan sonra, həyata keçirilən məqsədyönlü siyasət nəticəsində
qanunçuluq və hüquq qaydası bərpa edildi. Bütün bunlar isə Azərbaycan xalqının
və dövlətinin tarixində ilk milli Konstitusiyanın qəbul edilməsi üçün lazımi
ictimai-siyasi şəraitin yaradılması ilə nəticələndi. Müdrik şəxsiyyətin
rəhbərliyi altında hazırlanaraq ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul edilmiş
müstəqil Azərbaycanın ilk Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə yanaşı, insan hüquq və azadlıqlarının
təminatını dövlətin ali məqsədi kimi ön plana çıxarmışdır.
Yeni qəbul edilmiş Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası humanizm və demokratiya prinsipləri ilə
ölkəmizdə vətəndaşların hüquq və azadlıqlarının təmin edilməsi,
dövlətçiliyimizin tərəqqisi naminə hərtərəfli zəmin yaratdı. Məhz Heydər
Əliyevin gərgin əməyinin bəhrəsi olan bu böyük tarixi və hüquqi sənəd
Azərbaycanın müstəqillik yolunda daha da inamla addımlamasına, milli, mənəvi
dəyərlərimizin qorunması və əhalinin rifahının təmin edilməsi üçün geniş imkan
yaratdı.
Konstitusiyada demokratik
təsisatlar, hüquqi dövlətin atributları, hakimiyyət bölgüsü, insan hüquq və
azadlıqları və onların təminatı kimi mütərəqqi müddəalar öz əksini tapmışdı.
Dövlət müstəqilliyini, suverenliyini və ərazi bütövlüyünü qorumaq, demokratik
quruluşa təminat vermək, vətəndaş cəmiyyətinin bərqərar edilməsinə nail olmaq,
qanunların aliliyini təmin edən hüquqi, dünyəvi dövlət qurmaq, hamının layiqli
həyat səviyyəsini təmin etmək, ümumbəşəri dəyərlərə sadiq qalaraq digər
xalqlarla dostluq, sülh, əmin-amanlıq şəraitində yaşamaq kimi ülvi niyyətlərin
bəyan edilməsi Konstitusiyanın demokratik dəyərlərini əks etdirir.
Bu tarixi hadisə dövlətçilik
tariximizdə şanlı bir səhifə yazdı və dövlətimizin hüquqi, siyasi və iqtisadi
inkişafının gələcək istiqamətlərini müəyyənləşdirdi. Azərbaycanda hüquqi dövlət
quruculuğu istiqamətində həyata keçirilən islahatlar ölkəmizdə siyasi, iqtisadi
və hüquqi sistemin köklü dəyişdirilməsindən ibarət olmaqla, dövlət və
cəmiyyətin həyatının bütün sahələrini əhatə etmişdir.
26 il öncə qəbul olunan Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası ölkə ərazisində birbaşa ali hüquqi qüvvəyə malik
olan, həyatımızın bütün sahələrinə təsir göstərən canlı bir sənəddir.
Konstitusiya hüquq sisteminin
təməlini təşkil edir. Hüquq sisteminin nüvəsini, bünövrəsini təşkil etməklə,
konstitusiya bu sistemdən təcrid olunmuş şəkildə deyil, həmin sistem daxilində
fəaliyyət göstərir. Konstitusiya hüquq sisteminin başlıca yaradıcı elementi,
onun əsas hüquqi mənbəyidir.
Azərbaycan ilk milli Konstitusiyası
ilə qanunçuluğu ideya və dəyərlər sistemi kimi təsbit etmişdir. Beləliklə,
dövlətin və cəmiyyətin hüquqla sıx bağlılığı, insan şəxsiyyətinə və ləyaqətinə
hörmət, dövlət hakimiyyəti orqanlarının demokratik qaydada formalaşdırılması
vasitəsilə xalqın hakimiyyət funksiyalarının həyata keçirilməsində iştirakı,
insan hüquqlarının səmərəli müdafiəsi mexanizmlərinin mövcudluğu, siyasi
sistemdə plüralizmə təminat verilməsi, sosial ədalətə nail olması, ümumbəşəri
dəyərlərə sadiqlik, milli qanunvericiliyin beynəlxalq hüquqa uyğunlaşdırılması
və s. proseslərə geniş yol açılmış, ictimai, siyasi və iqtisadi həyatın hüquqi
bazası müəyyənləşdirilmişdir.
Konstitusiyada xalqın dövlət
hakimiyyətinin yeganə mənbəyi olması, idarəçiliyin hakimiyyət bölgüsü əsasında
təşkil olunması kimi təməl prinsiplər təsbit olunmuşdur. İnsan hüquq və azadlıqlarına,
habelə onların təminatlarına xüsusi yer ayrılır, onların təmin edilməsi isə
dövlət siyasətinin həlledici istiqaməti, bütün dövlət orqanlarının
fəaliyyətinin əsas məqsədi kimi müəyyən edilmişdir. Hüquqi dövlətin ayrılmaz
atributu kimi insan hüquq və azadlıqlarının qorunması ölkədə həyata keçirilən
hüquqi islahatların əsas istiqamətini müəyyən etmişdir.
Konstitusiya qəbul edildikdən sonra
ölkəmizdə dövlət hakimiyyəti orqanlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində mühüm addımlar atılmış, beynəlxalq təcrübə və tövsiyələr nəzərə
alınmaqla məhkəmə-hüquq islahatları həyata keçirilmiş, bir sıra yeni
institutlar - Konstitusiya Məhkəməsi, İnsan hüquqları üzrə müvəkkil
(Ombudsman), yerli özünüidarəetmə orqanları olan bələdiyyələr yaradılmış və
fəaliyyətə başlamış, xüsusi mülkiyyət institutunun inkişafı və ümumiyyətlə,
mülkiyyət hüquqlarının müdafiəsi ilə bağlı mükəmməl təminat sistemi
formalaşmışdır.
Mahiyyət etibarilə, hüquqi
islahatlar qanunların və digər normativ hüquqi aktların hazırlanması, hüquqi
informasiya sisteminin genişləndirilməsi, məhkəmə və bütövlükdə hüquq mühafizə
sisteminin islahatı, qanunların əhali arasında təbliği və öyrənilməsi kimi
mühüm tədbirləri özündə ehtiva edir.
Konstitusiyada insan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının müdafiəsinin, ölkə vətəndaşlarına layiqli həyat
səviyyəsinin təmin edilməsinin Azərbaycan dövlətinin ali məqsədi kimi
müəyyənləşdirilməsi, dövlətin üzərinə hər kəsin hüquqlarının və azadlıqlarının
müdafiəsinə təminat vermək vəzifəsinin qoyulması müstəsna əhəmiyyət kəsb edir.
1995-ci ildə qəbul edilən Azərbaycan
Konstitusiyası nə qədər təkmil və mütərəqqi olsa da, ötən zaman müddətində ona
əlavə və dəyişikliklərin edilməsi zərurəti yaranmışdır. Konstitusiyanın
stabilliyi heç də onun tamamilə dəyişilməzliyi demək deyildir, ictimai
münasibətlərin inkişafı prosesi konstitusiyaların zərurət yarandıqda
təkmilləşdirilməsini, onlara müəyyən əlavə və dəyişikliklərin edilməsini labüd
edir. Belə ki, Konstitusiyanın qəbulu zamanı onun tənzimetmə predmetini təşkil
edən ictimai münasibətlər və bu münasibətlərin tərkib hissəsi olan hüquqi,
siyasi, sosial və iqtisadi vəziyyət zaman keçdikcə dəyişə bilər.
Bu baxımdan hüququn müasir inkişaf
tendensiyaları və ölkəmizin inkişaf etmiş və müasir ölkələrin ailəsinə fəal
inteqrasiyası Azərbaycanda konstitusiya islahatlarının aparılmasını, Əsas
Qanunun daha da təkmilləşdirilməsini zəruri etmişdi. Bu zərurətdən irəli
gələrək 2002-ci il avqustun 24-də, 2009-cu il martın 18-də və 2016-cı il
sentyabrın 26-da keçirilmiş referendumlar nəticəsində Konstitusiyanın mətninə
müvafiq əlavə və dəyişikliklər edilmiş, bu dəyişikliklər Azərbaycanın hüquq
sisteminin inkişaf etmiş dövlətlərin hüquq sisteminə və beynəlxalq hüquq
normalarına uyğunlaşdırılması, ölkəmizdə demokratikləşmə proseslərinin
dərinləşməsi, insan hüquqlarının və azadlıqlarının daha səmərəli müdafiə
edilməsi məqsədlərinə xidmət etmişdir.
Konstitusiyanın normalarından irəli
gələrək, respublikamızda beynəlxalq hüququn norma və prinsipləri əsasında yeni
normativ hüquqi baza yaradılmış, milli qanunvericiliyimiz təkmilləşdirilmiş,
ölkəmiz insan hüquqları ilə bağlı çoxsaylı beynəlxalq hüquq müqavilələrinə
qoşulmuşdur. Həmin hüquqların səmərəli təminatı üçün mövcud qanunvericilik
bazası beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılmış, beynəlxalq müqavilələrin
müddəalarının milli səviyyədə implementasiyası təmin olunmuşdur.
Bütün fəaliyyəti dövründə xalqımızın
və dövlətimizin maraqlarını qorumuş, Azərbaycanın hərtərəfli inkişafı uğrunda
mübarizə aparmış, fədakarlıq nümayiş etdirmiş, müstəqilliyimizin
möhkəmləndirilməsi, dövlətçiliyimizin inkişafı, demokratiyanın
genişləndirilməsi, milli birliyimizin təmini, xalqın rifah halının daha da
yaxşılaşdırılması üçün çalışan Əsas Qanunun müəllifi ümummilli lider Heydər
Əliyev Qarabağ həqiqətlərini bütün dünya ictimaiyyətinə olduğu kimi çatdırmaq
üçün var qüvvəsi ilə çalışmışdır. O, bütün beynəlxalq tədbirlərdə Dağlıq
Qarabağın Azərbaycan Respublikasının ayrılmaz tərkib hissəsi olmasını təkidlə
vurğulamış, beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətini bu problemin həllinə cəlb etməyə
çalışmışdır.
Müstəqil Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti kimi fəaliyyətə başlayarkən andiçmə mərasimindəki tarixi çıxışında
Heydər Əliyev demişdi: “İşğal, qaçqınların vəziyyəti respublikanın ictimai -
siyasi, mənəvi vəziyyətini gərginləşdirmişdir. Bizim ən əsas vəzifəmiz
respublikanı müharibə vəziyyətindən çıxarmaq, işğal olunmuş torpaqların
hamısını geri qaytarmaq, Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü, müstəqil respublikanın
sərhədlərinin təhlükəsizliyini təmin etmək, yurd-yuvasından didərgin düşmüş
soydaşlarımızı öz doğma yerlərinə qaytarmaqdır. Əmin ola bilərsiniz ki, mən
bütün səylərimi səfərbər edib, Azərbaycan xalqının istədiyinə nail olacağam”.
Ulu öndər Heydər Əliyevin işğal
altındakı torpaqlarımızın azad olunması üçün göstərdiyi səylər təkcə
diplomatiya ilə məhdudlaşmırdı. Ümummilli Lider danışıqların aparılması ilə
yanaşı, Azərbaycan Ordusunun formalaşması və gücləndirilməsinə xüsusi diqqət
yetirirdi. 1993-cü ilin sonlarından başlayaraq həyata keçirilmiş xüsusi
tədbirlər nəticəsində Azərbaycanda milli ordu quruculuğu keyfiyyətcə yeni
mərhələyə qədəm qoydu. Yeni ordu quruculuğu prosesi daha sonra ümummilli lider
Heydər Əliyevin siyasi kursunun layiqli davamçısı Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti, Ali Baş Komandan cənab İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam
etdirildi və qısa müddət ərzində müasir hərbi texnika ilə təchiz edilmiş,
möhkəm nizam-intizam, yüksək döyüş ruhu ilə seçilən, düşmənə sarsıdıcı zərbə
vurmağa qadir olan qüdrətli Azərbaycan Ordusu yaradılmışdır. Bu, həmin
rəşadətli ordudur ki, Müzəffər Ali Baş Komandan İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə
44 gün ərzində Qarabağda Zəfər bayrağımızı qaldırdı.
2020-ci il sentyabrın 27-də
başlayan, 44 gün davam edən və işğal altındakı ərazilərimizin qaytarılması ilə
nəticələnən Vətən müharibəsi tariximizin ən parlaq səhifəsinə, Azərbaycan
xalqının iftixar və qürur mənbəyinə çevrildi. Azərbaycan xalqı Müzəffər Ali Baş
Komandan cənab İlham Əliyevin ətrafında sıx birləşərək bütün dünyaya öz gücünü,
mətinliyini, mübarizliyini nümayiş etdirdi.
Torpaqlarımızın işğaldan azad
olunması ilə tarixə qızıl hərflərlə həkk olunmuş 44 günlük zəfər yürüşümüz
alınmaz qala, mədəniyyət paytaxtımız Şuşanın noyabrın 8-də düşmən tapdağından
qurtulması ilə başa çatmışdır.
Döyüş meydanında məğlubiyyətə
uğrayan işğalçı Ermənistan xüsusilə dinc rayon və şəhərləri hədəfə alaraq
qadağan edilmiş kasset və fosfor mərmilərindən və ballistik raketlərdən
istifadə etməklə mülki əhaliyə qarşı artilleriya zərbələri endirmişdir. Hərbi
əməliyyatların aparıldığı yerdən xeyli aralıda yerləşən dinc insanların
yaşadığı şəhərlərimiz – Gəncə, Bərdə, Tərtər, Mingəçevir və digər şəhər və
kəndlər erməni terror və təxribatlarına məruz qalmış, nəticədə uşaqlar,
qadınlar, ahıllar daxil olmaqla 100-ə yaxın mülki şəxs həlak olmuş, 400-dən çox
insan yaralanmış, minlərlə mülki obyektə və infrastruktura ziyan dəymişdir.
Mənfur düşmənin bu çirkin əməlləri insanlarda qorxu və ruh düşkünlüyü yaratmağa
yönəlsə də, xalqımız ordumuzla həmrəyliyini nümayiş etdirərək, Ali Baş
Komandanın ətrafında böyük inamla sıx birləşmişdir.
Ermənilər tərəfindən törədilən
cinayətlər hərbi əməliyyatlar gedən zonadan kənarda baş verdiyi, habelə hədəf
olaraq mülki şəxslər və obyektlər seçildiyi üçün 1949-cu il Cenevrə
Konvensiyalarının və ona əlavə Protokolların pozuntuları olmaqla müharibə
cinayəti hesab edilir. Bu terror hadisələri Azərbaycan xalqının əzmi və
iradəsini sındıra bilmədi, dövlətimizin iqtisadi gücü, müasir ordu quruculuğu
və xalq-dövlət birliyi ölkəmizin qələbəsini təmin edən amillərdən oldu.
Bu Qələbə təkcə 44 günlük
müharibənin nəticəsi deyil. Son 18 ildə dövlət başçısı cənab İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə aparılan uğurlu daxili və xarici siyasət, iqtisadiyyatımızın
daha da gücləndirilməsi, qazanılan beynəlxalq nüfuz, gənclərimizin vətənpərvər
ruhda tərbiyəsi və milli-mənəvi dəyərlərə bağlılıq hisslərinin təbliğ edilməsi
kimi mühüm addımlar böyük qələbəmizə zəmin yaratdı. Müzəffər Ali Baş Komandan
cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi altında rəşadətli Azərbaycan Ordusu BMT və
vasitəçi dövlətlərin əvəzinə pozulmuş beynəlxalq hüquq normalarını bərpa edərək
30 ilə yaxın işğal altında olan torpaqlarımızı azad etdi.
Müzəffər Ali Baş Komandan həm də
güclü, iradəli, uzaqgörən siyasətçi kimi bu Qələbəyə imza atdı. Son illər
beynəlxalq informasiya məkanında ölkəmiz üstünlüyü ilə seçilmişdir. Bu sahədə
üstünlüyümüzün ən mühüm amili isə Prezident İlham Əliyevin bu illər ərzində
tamamilə haqlı, ölkələrin suverenliyi və ərazi bütövlüyü prinsipinə əsaslanan,
beynəlxalq hüquqa söykənən bir mövqe nümayiş etdirərək ali tribunalardan
çıxışları, beynəlxalq aparıcı kütləvi informasiya vasitələrinə Azərbaycan
həqiqətlərini düzgün əks etdirən fikirləri oldu.
Dövlət başçısının hərbçilərlə
görüşündə vurğuladığı kimi, “Bu Qələbəni qazanan əsgər və zabitlərimizdir.
Onlar torpağımızı düşməndən qarış-qarış azad edə-edə bu Qələbəni, bu Zəfəri
xalqımıza nəsib etdilər. Ona görə bu Qələbənin birinci qəhrəmanı Azərbaycan
əsgəridir, Azərbaycan zabitidir”. Bu Qələbənin qazanılmasında Ali Baş
Komandanımıza və qəhrəman hərbçilərimizə, şəhidlərimizə borcluyuq. Bu gün
dövlət başçısı cənab İlham Əliyev və Birinci vitse-prezident Mehriban xanım
Əliyeva şəhid ailələrinə və qazilərə daim diqqət və qayğı ilə yanaşır və
onların ailələrinə daim hər cür dəstək göstərirlər.
Müharibədən sonrakı dövrdə dövlət
başçısı cənab İlham Əliyev və Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti, Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyeva şəhid ailələrinə, Qarabağ
müharibəsi əlillərinə və onların ailə üzvlərinə yüksək diqqət və qayğısını
əsirgəmir. Ötən il dekabrın 8-də Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün müdafiəsi ilə əlaqədar yaralananların və şəhid ailələrinin
təminatına dəstək fondu – “YAŞAT” Fondunun yaradılması ilə bağlı Fərman
imzalamışdır. “YAŞAT” Fondunun yaradılması, Azərbaycan Respublikasının Birinci
vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü və tapşırığı ilə həyata
keçirilən sosial dəstək və yardım aksiyaları, şəhid və qazi ailələrinə xüsusi
həssaslıq və qayğı ilə yanaşılması xalqımız tərəfindən daim rəğbət və sevgi ilə
qarşılanır.
Azərbaycan əsgəri əsl qəhrəmanlıq
göstərərək düşmənin 30 il ərzində qurduğu nəhəng istehkamlar qısa müddətə
darmadağın edildi, müzəffər ordumuzun tətbiq etdiyi döyüş strategiyası müasir
hərb tarixinə yeni örnək oldu. Xüsusilə vurğulanmalı məqamlardan biri də odur
ki, 2003-cü ildə cənab Prezident İlham Əliyev hakimiyyətə gələndə uşaq olan
insanlar Vətənə sevgi, düşmənə nifrət hissi ilə yetişdi və bu gənc nəsil
torpaqlarımızı işğalçılardan azad etdi. Vətən müharibəsində torpaqlarımızın
azad edilməsi uğrunda bütün nəsillərin nümayəndələri uğurlu fəaliyyət göstərib,
ancaq döyüşdə iştirak edənlərin mütləq əksəriyyəti 2003-cü ildə uşaq
olanlardır. Bu gənc nəsil vətənpərvər ruhda yetişmiş, fədakarlıq göstərərək
canlarından keçmiş və qəhrəmanlıq göstərərək tarixi ədaləti bərpa etmişdir.
Qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycanın
rəşadətli ordusunun öz ərazi bütövlüyünü bərpa etməsi uğrunda apardığı
əməliyyatların başladığı gündən qardaş Türkiyə daim öz siyasi və mənəvi
dəstəyini əsirgəməmişdir. Bir məsələni xüsusilə vurğulamaq lazımdır ki, Vətən
müharibəsi zamanı qardaş Türkiyənin dövlət rəhbərliyi Azərbaycanın yanında
olduğunu dəfələrlə açıq şəkildə bəyan etmişdir.
Bu mənəvi dəstəyin davamı olaraq
cari ilin iyunun 15-də ölkəmizin mədəniyyət paytaxtı - Şuşa şəhərində
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev və Türkiyə
Respublikasının Prezidenti cənab Rəcəb Tayyib Ərdoğan tərəfindən müttəfiqlik
münasibətləri haqqında Bəyannamənin imzalanması, sözsüz ki, tarixi hadisə kimi
yaddaşlarımıza həkk olundu.
Bu tarixi sənəd iki qardaş ölkənin
ümumi maraqlarının qorunmasında imkanların birləşdirilməsinin, eləcə də ortaq
maraq kəsb edən regional və beynəlxalq strateji məsələlərdə fəaliyyətlərin
qarşılıqlı şəkildə əlaqələndirilməsinin məntiqi nəticəsi olaraq ölkələrimizin
regional və beynəlxalq rolunu, çəkisini daha da artıracaq. Şuşa Bəyannaməsi
müstəqillik, suverenlik, ərazi bütövlüyü, beynəlxalq səviyyədə tanınmış sərhədlərin
toxunulmazlığı, dövlətlərin daxili işlərinə qarışmamaq prinsiplərini rəhbər
tutan, milli maraq və mənafeləri müdafiə və təmin etməyə yönəlmiş müstəqil
xarici siyasət həyata keçirən hər iki ölkə tərəfindən müttəfiqlik
münasibətlərinin qurulmasının siyasi və hüquqi mexanizmlərini müəyyənləşdirmək
baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Vətən müharibəsi zamanı Türkiyə
Konstitusiya Məhkəməsinin sədri Zühtü Arslan dəfələrlə əlaqə yaradaraq
Ermənistanın Azərbaycana qarşı növbəti hərbi təxribatını pisləmiş, Türkiyə
Konstitusiya Məhkəməsinin kollektivi adından qardaş Azərbaycanın Vətən uğrunda
şəhid olmuş əsgərlərinin, dinc əhalinin erməni işğalçıları tərəfindən qətlə
yetirilməsindən kədərləndiyini bildirərək xalqımıza dərin hüznlə başsağlığı
vermiş və Türkiyənin daim Azərbaycan xalqının yanında olduğunu vurğulamışdır.
Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün
təmin olunması xalqımızın çoxəsrlik tarixində mühüm yer tutacaq. Ölkə başçısı
cənab İlham Əliyev işğaldan azad edilmiş torpaqlarımıza səfəri zamanı düşmənin
darmadağın etdiyi ərazilərimizdə həyata keçiriləcək quruculuq və əsaslı tikinti
işlərindən bəhs edərək məcburi köçkün kimi yurdumuzun müxtəlif yerlərində
məskunlaşan soydaşlarımızın doğma yurd-yuvalarına qayıtması üçün hər cür
şəraitin yaradılacağını bildirmişdir. Artıq torpaqların bərpası prosesi
başlanmışdır. Prezidentin göstərişi ilə azad olunmuş bütün şəhərlərin baş
planları hazırlanır, həmin ərazilərdə həyatın bərpası, müasir infrastruktur
layihələrinin reallaşdırılması istiqamətində işlərə hazırlıq görülür.
Hazırda azad olunmuş ərazilərdə iri
tikinti işləri aparılır. Eyni zamanda, yaşayış binalarının tikintisi
layihələrinə başlanılması ilə uzun müddət işğal altında qalan torpaqlar yenidən
öz sahibləri tərəfindən dirçəlməkdədir. Otuz ilə yaxın müddətdə erməni qəsbkarları
tərəfindən maddi və mədəni sərvətləri talan edilmiş ərazilərimiz yenidən bərpa
olunur. İşğaldan azad edilmiş bölgələrdə məskunlaşma, layiqli yaşayış və
iqtisadi fəallığın təmin edilməsi, bu ərazilərdə həyata keçiriləcək
quruculuq-bərpa işləri ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafının əsaslarını daha da
möhkəmləndirməklə yanaşı, Azərbaycanın yeni inkişaf prosesində mühüm mərhələnin
başlanğıcıdır.
Azərbaycan və Türkiyə
prezidentlərinin ən müasir tələblərə cavab verən, qısa müddətdə və yüksək
keyfiyyətdə inşa edilmiş Füzuli Beynəlxalq Hava Limanının açılışını etmələri
Azərbaycan dövlətinin qüdrətini göstərməklə yanaşı, həm də işğaldan azad
edilmiş rayonlarımızın tezliklə bərpa olunacağının və oraya yenidən həyatın
qayıtmasının bariz nümunəsidir. Eyni zamanda, Zəngəzur dəhlizinin bir hissəsi
olan böyük avtomobil yolunun təməlinin qoyulması, bir daha onu göstərir ki,
bütün işlərdə, o cümlədən işğaldan azad edilmiş torpaqlarda gedən quruculuq və
bərpa işlərində də biz çiyin-çiyinə bir yerdə irəliləyirik.
Azərbaycanın əldə etdiyi inamlı
Qələbə sayəsində regionda yeni reallıqlar formalaşdı. Belə ki, üçtərəfli
Bəyanatda əksini tapan ən əsas məsələlərdən biri də Azərbaycanın əsas hissəsini
Naxçıvanla birləşdirən dəmir yolu və avtomobil yolunun təmin edilməsidir. Bu
vacib kommunikasiya təkcə Azərbaycanın deyil, ümumilikdə Cənubi Qafqazın
iqtisadi maraqlarının reallaşdırılması baxımından əhəmiyyətlidir. BMT Baş
Assambleyasının 76-cı sessiyasının illik ümumi müzakirələrində videoformatda
çıxış etmiş dövlət başçısı cənab İlham Əliyev bildirmişdir ki, sülh və
əməkdaşlığa xidmət edən sahələrdən biri nəqliyyat layihələri ola bilər: “Bu
kontekstdə Azərbaycanın əsas hissəsini Naxçıvan Muxtar Respublikası və Türkiyə
ilə birləşdirəcək Zəngəzur dəhlizi regionumuz üçün yeni imkanlar yaradacaqdır”.
Prezident İlham Əliyev və Birinci
xanım Mehriban Əliyevanın Kəlbəcər şəhərinə səfəri çərçivəsində dövlətimizin
başçısı burada Dövlət Bayrağını ucaltdıqdan sonra etdiyi çıxışında
vurğulamışdır ki, Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonları yaradılmışdır.
Prezident İlham Əliyevin Sərəncamı ilə yaradılan 14 iqtisadi rayonun sırasında
Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarının yer alması dövlət başçısının da
qeyd etdiyi kimi, həm tarixə əsaslanır, eyni zamanda, gələcəyə əsaslanır. Qarabağ
iqtisadi rayonunda bütün Qarabağ bölgəsinə aid olan rayonlar, Şərqi Zəngəzur
iqtisadi rayonunda isə Şərqi Zəngəzura aid olan rayonlar birləşmişdir. Qarabağ
və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarının yaradılması həm strateji, həm iqtisadi,
həm də tarixi baxımdan mühüm qərar, inqilabi addımdır.
Vətən müharibəsində qazanılan inamlı
Qələbədən sonra Azərbaycan beynəlxalq arenada münasibətlərini daha da
möhkəmləndirməkdədir. Belə ki, Qoşulmama Hərəkatı çərçivəsində Azərbaycan qısa
zamanda beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərini qətiyyətlə müdafiə etməklə
böyük nüfuz qazanmışdır. Hərəkata üzv ölkələrin Azərbaycanın sədrliyinin
uzadılması barədə yekdil qərar qəbul etmələri ölkəmizə olan inamın və etimadın
təzahürü idi. Azərbaycanın bu quruma sədrlik müddətinin daha bir il uzadılması
isə ölkəmizin beynəlxalq səviyyədə nüfuzunun artmasının göstəricisi kimi böyük
əhəmiyyət kəsb edir. Bu qərarı Azərbaycanın Hərəkata uğurlu və səmərəli
sədrliyinə verilən qiymət əlaməti kimi yüksək dəyərləndiririk.
Azərbaycanın beynəlxalq çərçivədə
qurulan və inkişaf etdirilən münasibətləri fonunda 44 günlük Vətən
müharibəsində qazanılan Qələbəsindən narahat olan ölkələr də olmaqdadır. Dövlət
başçısı cənab İlham Əliyevin də bildirdiyi kimi, Azərbaycanın xarici siyasəti
açıq, şəffaf, sabit və müstəqildir. Heç bir digər ölkə Azərbaycanın qərarlarına
təsir edə bilməz.
Azərbaycan öz ərazi bütövlüyünü
bərpa etməklə ümummilli lider Heydər Əliyevin bizə miras qoyduğu Konstitusiyaya
əsaslanaraq həm daxili, həm xarici münasibətlərini tənzimləyir. Belə ki,
Konstitusiyanın 7-ci maddəsinə müvafiq olaraq Azərbaycan Respublikasında dövlət
hakimiyyəti daxili məsələlərdə yalnız hüquqla, xarici məsələlərdə isə yalnız
Azərbaycan Respublikasının tərəfdar çıxdığı beynəlxalq müqavilələrdən irəli
gələn müddəalarla məhdudlaşır. Eyni zamanda, işğal olunmuş torpaqların azad
edilməsi və ərazi bütövlüyümüzün bərpası həm də soydaşlarımızın konstitusion
hüquqlarının bərpasını təmin edir.
Konstitusiyamıza əsasən, Azərbaycan
Respublikasının ərazisi vahiddir, toxunulmazdır və bölünməzdir. Rəşadətli
Azərbaycan Ordusunun apardığı uğurlu əməliyyatlar xalqımızın əsas konstitusion
hüquqlarından biri olan təhlükəsiz yaşamaq hüququnun da bərpa olunmasının
əsasını qoydu.
Eyni zamanda, Azərbaycan
Respublikası 30 ilə yaxın müddətdə öz suveren ərazilərinin Ermənistanın
qanunsuz hərbi işğalından irəli gələn müxtəlif beynəlxalq hüquq pozuntuları ilə
bağlı beynəlxalq məhkəmələrə müraciət edib. Ermənistana qarşı beynəlxalq
səviyyədə hüquqi məsuliyyət tədbirlərinin həyata keçirilməsi ilə bağlı İnsan
Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinə Azərbaycan vətəndaşlarının hüquqlarının
Ermənistan tərəfindən davamlı şəkildə pozulduğunu və BMT-nin Beynəlxalq Ədalət
Məhkəməsinə müraciət edilərək BMT-nin 1965-ci il tarixli “İrqi ayrı-seçkiliyin
bütün formaların ləğv edilməsi haqqında” beynəlxalq konvensiya əsasında
Ermənistan tərəfindən Azərbaycan xalqına qarşı uzun müddət etnik təmizləmə
siyasətinin aparılmasını sübut edən faktlar təsbit olunub.
Bildiyimiz kimi, Konstitusiyada
təsbit edilmiş hüquq və azadlıqların təmin olunmasını və ali ədalət
mühakiməsini həyata keçirən Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsinin müəllifi ulu öndər Heydər Əliyev olduğu 1995-ci il
Konstitusiyasının milli hüquq sistemimizə gətirdiyi mühüm yeniliklərdən biridir
və Əsas Qanunun ehtiva etdiyi dəyərlərin müdafiəsinin, dövlətin hüquqa
bağlılığının təmin edilməsinin mühüm vasitələrindəndir.
Məlum olduğu kimi, Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi Əsas Qanunla onun səlahiyyətlərinə aid
edilmiş məsələlərə dair ali konstitusiya ədalət mühakiməsi orqanıdır.
Konstitusiya nəzarəti Konstitusiya
ilə təsbit olunmuş norma və prinsiplərin qorunması, o cümlədən insan və
vətəndaşların konstitusion hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi məqsədini daşıyır
və bütövlükdə cəmiyyətə və onun inkişafı prosesinə keyfiyyət baxımından
əhəmiyyətli təsir göstərir. Başqa sözlə desək, konstitusiya nəzarəti Konstitusiyanın
aliliyinin təmin edilməsi və Konstitusiyada əks olunmuş insan hüquq və
azadlıqlarının müdafiə olunması, qanunvericilik normalarının təfsiri vasitəsilə
hüququn inkişafı və hüququn tətbiqi təcrübəsinin istiqamətləndirilməsi kimi
əhəmiyyətli səlahiyyətləri ehtiva edir.
Fəaliyyəti müddətində Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu tərəfindən qəbul edilmiş qərarlarda Konstitusiyanın
əsasları, onun aliliyi və birbaşa qüvvəsi, respublikamızın tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq hüquq müqavilələrinin müddəaları, habelə insan hüquqlarının və
azadlıqlarının prioriteti prinsipi nəzərə alınmaqla mühüm hüquqi mövqelər
formalaşdırılıb.
Ötən illər ərzində Məhkəmə
ümumilikdə 476 qərar və 130 qərardad qəbul etmiş və bu qərarların böyük bir
hissəsi məhz insan hüquq və azadlıqlarının həyata keçirilməsi ilə bağlı
olmuşdur. Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu qərarlarında əks etdirdiyi hüquqi
mövqeləri ilə milli hüquq sisteminin formalaşmasına və inkişafına töhfə
verməkdədir.
Konstitusiya Məhkəməsi fəaliyyətə
başladığı ilk dövrdən üzərinə düşən vəzifələrin öhdəsindən layiqincə gəlməyə
çalışmış, insan hüquq və azadlıqlarının daha səmərəli həyata keçirilməsinə
imkan verən qərarları ilə ictimaiyyətin etimadını qazanmışdır.
Müasir dövrün tələblərini, ölkəmizin
beynəlxalq birliyə sürətli inteqrasiyasını nəzərə alaraq, Konstitusiya
Məhkəməsi də beynəlxalq hüquq əməkdaşlığına çox böyük önəm verir və bunu nəinki
Konstitusiya Məhkəməsinin, ilk öncə ölkəmizin nüfuzunun və mövqelərinin
möhkəmləndirilməsi mənafeyindən həyata keçirməyə çalışır. Fəaliyyətimiz
dövründə Məhkəmə kifayət qədər geniş və çoxşaxəli beynəlxalq əlaqələr qura
bilmişdir.
Konstitusiya Məhkəməsi yaranmasından
sonra Konstitusiya Ədalət Mühakiməsi üzrə Dünya Konfransının, Avropa
Konstitusiya Məhkəmələrinin Konfransının, habelə Asiya Konstitusiya Məhkəmələri
və Ekvivalent İnstitutlar Assosiasiyasının və Avrasiya Konstitusiya Nəzarəti
Orqanlarının Assosiasiyasının üzvü olub. Məhkəmə, həmçinin Avropa Şurasının
Venesiya Komissiyası tərəfindən yaradılmış Avropa ölkələrinin konstitusiya məhkəmələri
arasındakı “Venice Forum” adlanan xüsusi operativ əlaqə sistemindən istifadə
edir. 2018-ci ilin martından etibarən isə Konstitusiya Məhkəməsi İnsan
Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin nəzdində fəaliyyət göstərən “Yüksək
Məhkəmələr Şəbəkəsi”nə (SCN) daxil olmuşdur. Həmin şəbəkə Strasburq
Məhkəməsinin, habelə Avropa konstitusiya məhkəmələrinin hüquqi materiallarından
istifadə etməyə imkan yaradır.
Xüsusilə qeyd etmək lazımdır ki,
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin təcrübəsində beynəlxalq
hüquqi aktlara, xüsusən də “İnsan hüquqlarının və əsas azadlıqların müdafiəsi
haqqında” Avropa Konvensiyasının müddəalarına, habelə İnsan Hüquqları üzrə
Avropa Məhkəməsinin presedentlərinə diqqət yetirilir və istinadlar olunur.
Bunlarla yanaşı, Konstitusiya
Məhkəməsi digər dövlətlərin konstitusiya nəzarəti orqanları ilə sıx əməkdaşlıq
edir. Türkiyə, Rusiya, Almaniya, İsrail, Avstriya, İtaliya, Polşa, Koreya
Respublikası və bir sıra digər ölkələrin konstitusiya nəzarət orqanları ilə
qurduğumuz ikitərəfli əlaqələr vasitəsilə öz təcrübəmizi zənginləşdirməyə və
qəbul olunan qərarlarda müasir hüquqi ideyaları tətbiq etməyə çalışırıq. Artıq
bir neçə ölkənin konstitusiya nəzarəti orqanı ilə ikitərəfli əməkdaşlıq
memorandumu imzalanmışdır. Bunların sırasında Türkiyə, Moldova, Monteneqro,
Belarus, İndoneziya və digər dövlətlər yer almaqdadır.
Əlavə edilməlidir ki, son zamanlar
bir sıra ölkələrdə konstitusiya nəzarətini həyata keçirən orqanın yaradılması
zərurəti artmaqdadır. Belə ki, Qırğızıstan Konstitusiyasında baş verən
islahatlar nəticəsində Qırğızıstan Respublikası Ali Məhkəməsinin Konstitusiya
Palatası ləğv edilərək daha geniş səlahiyyətlərə malik olan Konstitusiya
Məhkəməsi yaradılmışdır. Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsi də öz
növbəsində beynəlxalq münasibətlərə böyük önəm verərək mütəmadi olaraq digər
ölkələrin qanunvericiliyində baş verən mütərəqqi addımları izləməkdədir.
Yekunda qeyd etmək lazımdır ki, ulu
öndər Heydər Əliyevin təşəbbüsü ilə yaradılmış Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiya Məhkəməsi öz fəaliyyətini daim şəffaf və ictimaiyyət üçün açıq
şəkildə qurur. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə ölkəmizin müasirləşdirilməsinə yönəlmiş işlərdə məhkəmə-hüquq
sisteminin cəmiyyət üçün daha əlçatan olması istiqamətində mühüm addımlar
atılmışdır. Konstitusiya Məhkəməsi də gənc və yeni nəsil hüquqşünasların
Məhkəmənin fəaliyyəti ilə tanış olmaları və öz biliklərini konstitusiya ədalət
mühakiməsinin həyata keçirilməsində tətbiq etmələri üçün daim yeni imkanlar
yaradır.
Həmin prosesin davamı olaraq
Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun icraatına qəbul edilmiş sorğu və müraciətləri
Məhkəmənin rəsmi internet saytında yerləşdirərək hüquq sahəsində biliklərinə
güvənən hər bir hüquqşünasa, o cümlədən hüquq üzrə təhsil alan tələbələrə həmin
sorğu və müraciətlərə dair öz yazılı rəylərini Məhkəməyə təqdim etmək fürsəti
yaradılmışdır.
Sonda qeyd etmək lazımdır ki, bu il
Konstitusiyanın qəbul edilməsinin 26-cı ilində qürur və fəxrlə deyə bilirik ki,
Konstitusiyanın müddəaları bütöv Azərbaycanın ərazisində ali qüvvəyə malikdir
və 30 ilə yaxın müddətdən sonra vətəndaşlarımız pozulmuş hüquqlarını bərpa
edərək öz yurdlarına geri dönmək prosesinə hazırlaşırlar. Böyük Qələbəni
Azərbaycan xalqına bəxş etməklə Ali Baş Komandan cənab İlham Əliyev həm də
həyatını Azərbaycana həsr edən, “Şuşasız Qarabağ, Qarabağsız Azərbaycan yoxdur”
deyən Ulu Öndərin arzusunu reallaşdırdı.
Bu gün Azərbaycan Qarabağa qovuşdu,
tarixi zəfərə imza atdı, şəhidlərimizin, Xocalı qurbanlarının, Gəncə, Bərdə
digər şəhər və rayonlarımızda törədilmiş terror aktları zamanı həlak olan
günahsız insanların qisasını döyüş meydanında aldı, işğalçı Ermənistana layiq
olduğu yeri göstərdi. Bu Qələbəni, Zəfəri bizlərə yaşadan isə ulu öndər Heydər
Əliyev siyasi kursunun layiqli davamçısı Prezidentimiz, Ali Baş Komandan cənab
İlham Əliyevin qətiyyəti, siyasi iradəsi və Rəşadətli Ordumuzdur.
Əminik ki, cənab Prezident İlham
Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan dövləti və xalqı tarixi nailiyyətlərə imza
atmaqda bundan sonra da davam edəcək. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi hər zaman olduğu kimi, müstəqil Azərbaycanın Əsas Qanunu olan
Konstitusiyanın müddəalarının müdafiəsi, müstəqil dövlətimizin möhkəmlənməsi,
qanunçuluğun qorunması istiqamətində Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi
mütərəqqi fəaliyyətinə dəstək olaraq, üzərinə düşən vəzifələri bundan sonra da
layiqincə yerinə yetirməyə çalışacaq.
Fürsətdən istifadə edərək,
Azərbaycan xalqını Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi adından
Ali Baş Komandan cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Rəşadətli Azərbaycan
Ordusunun bizə bəxş etdiyi 8 noyabr - Zəfər Günü və 9 noyabr - Dövlət Bayrağı
Günü münasibətilə təbrik edir, xalqımıza xoşbəxt həyat və firavanlıq
arzulayırıq. Bu gün Azərbaycan bayrağı işğaldan azad edilmiş bölgələrdə
ucaldılıb və bu bayraq daim orada dalğalanacaqdır.
Fərhad Abdullayev
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsinin Sədri