AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI ADINDAN
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun
Q Ə R A R I
Azərbaycan Respublikası İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 12.2, 85 və 114.2.3-cü maddələrinin Azərbaycan
Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 65.1 və
318-ci maddələri və Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 127-ci maddəsinin II
hissəsi baxımından şərh edilməsinə dair
18 noyabr 2022-ci
il Bakı
şəhəri
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu Fərhad Abdullayev (sədr), Sona Salmanova, Humay Əfəndiyeva,
Rövşən İsmayılov, Ceyhun Qaracayev, Rafael Qvaladze (məruzəçi-hakim), Mahir
Muradov, İsa Nəcəfov və Kamran Şəfiyevdən ibarət tərkibdə,
məhkəmə katibi Fəraid Əliyevin
iştirakı ilə,
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsinə, “Konstitusiya
Məhkəməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 27.2 və 33-cü maddələrinə
və Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Daxili Nizamnaməsinin
39-cu maddəsinə müvafiq olaraq, xüsusi konstitusiya icraatının yazılı prosedur
qaydasında keçirilən məhkəmə iclasında Şirvan Apellyasiya Məhkəməsinin
müraciəti əsasında Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 12.2,
85 və 114.2.3-cü maddələrinin Azərbaycan Respublikası
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 65.1 və 318-ci maddələri və
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 127-ci maddəsinin II
hissəsi baxımından şərh edilməsinə dair konstitusiya
işinə baxdı.
İş üzrə hakim R.Qvaladzenin
məruzəsini, maraqlı subyektlərin nümayəndələri Şirvan Apellyasiya
Məhkəməsinin hakimi K.Bəşirovun və Azərbaycan Respublikası Milli Məclisi
Aparatının Dövlət quruculuğu, inzibati və hərbi qanunvericilik şöbəsinin müdiri
H.M.Seyidin, mütəxəssislər Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin
Cinayət Kollegiyasının sədri H.Nəsibovun, Bakı Apellyasiya Məhkəməsinin
hakimi K.Əkbərovun və Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun Hüquqi
təminat və insan hüquqları məsələləri idarəsinin rəisi
A.Osmanovanın, Azərbaycan Respublikası Vəkillər Kollegiyasının üzvü
İ.Həsənovanın mülahizələrini, ekspert Bakı Dövlət Universitetinin Hüquq
fakültəsinin Konstitusiya hüququ kafedrasının dosenti, hüquq üzrə elmlər
doktoru S.Əliyevin rəyini və iş materiallarını araşdırıb müzakirə
edərək, Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
MÜƏYYƏN ETDİ:
Şirvan Apellyasiya Məhkəməsi
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsinə (bundan sonra –
Konstitusiya Məhkəməsi) müraciət edərək Azərbaycan Respublikası İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin (bundan sonra – İnzibati Xətalar Məcəlləsi)
12.2, 85 və 114.2.3-cü maddələrinin Azərbaycan Respublikası
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin (bundan
sonra – Cinayət-Prosessual Məcəlləsi) 65.1 və
318-ci maddələri və Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının (bundan sonra –
Konstitusiya) 127-ci maddəsinin II hissəsi baxımından şərh edilməsini
xahiş etmişdir.
Müraciətdə göstərilmişdir ki,
Azərbaycan Respublikası Müdafiə Nazirliyinin “N” saylı hərbi hissəsinin
səfərbərlik üzrə çağırılmış sabiq hərbi qulluqçusu Z.Cəfərov 12 əsgəri
aldadaraq onları ordu sıralarından erkən tərxis etmək üçün 5 yanvar 2021-ci il
və 11yanvar 2021-ci il tarixlərində hər birindən 300 manat olmaqla,
ümumilikdə 3600 manat pul əldə etmişdir.
İbtidai araşdırma orqanı Z.Cəfərovun
əməlini vahid niyyətlə əhatə olunan əməl kimi deyil, məhz hər bir şəxsə
münasibətdə müstəqil əməl olaraq qiymətləndirmiş, buna görə də, hər bir epizod
üzrə ələ keçirilmiş məbləğ 500 manatdan az olduğu üçün Füzuli Hərbi
Prokurorunun böyük köməkçisinin 3 noyabr 2021-ci il tarixli qərarı ilə
Z.Cəfərov barəsində Azərbaycan Respublikası Cinayət Məcəlləsinin (bundan sonra
– Cinayət Məcəlləsi) 178.2.3, 333.3 və 32.4, 312.1-ci maddələri ilə cinayət
işinin başlanılması Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.2-ci maddəsinə əsasən
rədd edilmiş və qeyd olunan əməllər üzrə İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 227-ci
maddəsi ilə inzibati xəta haqqında iş üzrə icraatın başlanılması üçün toplanmış
materiallar Füzuli Hərbi Prokuroruna təqdim edilmişdir.
Füzuli Hərbi Prokurorunun 5 noyabr
2021-ci il tarixli qərarı ilə Z.Cəfərovun barəsində İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 227-ci maddəsi ilə icraat başlanılmış və materiallar
baxılması üçün Füzuli Hərbi Məhkəməsinə göndərilmişdir.
Füzuli Hərbi Məhkəməsinin 29 dekabr
2021-ci il tarixli qərarına əsasən inzibati xəta haqqında işdə cinayətin
əlamətləri olduğuna görə, inzibati xəta haqqında iş üzrə icraata xitam
verilmiş, Füzuli Hərbi Prokurorluğunun 3 noyabr 2021-ci il tarixli cinayət
işinin başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərarının ləğv edilməsi və Z.Cəfərov
barəsində cinayət işinin başlanması məsələsinə baxılması üçün materiallar
Azərbaycan Respublikasının Hərbi Prokurorluğuna göndərilmişdir.
Həmin qərarla müəyyən edilmişdir ki,
Z.Cəfərovun tərxis olunmaq istəyən hər bir əsgərdən 300 manat pul istəməsi hər
dəfə müstəqil yaranmış niyyət kimi deyil, vahid qəsdlə əhatə olunan əməl kimi
qiymətləndirilməli və Z.Cəfərovun əsgərlərdən aldığı cəmi 3600 manat miqdarında
pul vahid niyyətlə əldə olunduğundan, onun əməli vurulmuş zərərin bu miqdarına
uyğun tövsif olunmalıdır. Məhkəmə hesab etmişdir ki, Z.Cəfərovun əməlində
dələduzluq cinayətinin tərkibi vardır.
Məhkəmə qeyd olunan qərarı qəbul
edərkən İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85 və 114.2.3-cü maddələrinə
əsaslanmışdır. Həmin maddələrə əsasən, icraatında inzibati xəta haqqında
iş olan hakim, səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) fiziki şəxs tərəfindən
törədilmiş inzibati xətada cinayət əlamətlərini aşkar etdikdə, materialları
prokurora, ibtidai istintaq və ya təhqiqat orqanına göndərir. İnzibati xəta
haqqında işdə cinayətin əlamətləri olduqda, iş üzrə materiallar prokurora,
təhqiqat və ya istintaq orqanına göndərildikdə, inzibati xəta haqqında iş
üzrə icraata xitam verilməsi haqqında qərar çıxarılır.
Məhkəmənin qərarından Füzuli Hərbi
Prokuroru tərəfindən apellyasiya protesti verilmiş, həmin protest əsasında işə
baxan Şirvan Apellyasiya Məhkəməsi hesab etmişdir ki, işin halları baxımından
Füzuli Hərbi Məhkəməsinin gəldiyi nəticənin qanuniliyi həm Konstitusiyada və
beynəlxalq hüquqi sənədlərdə məhkəmələrin bitərəfliyinə, qərəzsizliyinə,
ittiham və müdafiə funksiyalarını öz üzərinə götürməməsinə dair təsbit edilən
prinsiplərə, həm də müəyyən prosessual qərarların preyudisiallığı
baxımından qeyri-müəyyəndir. Belə ki, Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 65.1-ci maddəsinə əsasən, cinayət prosesini həyata keçirən
orqanın ləğv edilməmiş qərarı həmin məsələ üzrə yeni qərar çıxarılmasına yol
vermir. Cinayət prosesini həyata keçirən orqanın qərarı, şəxsin cinayət
təqibini istisna edən qərarlardan başqa, hökmün və ya məhkəmənin digər yekun
qərarının çıxarılması ilə əlaqədar məcburi qüvvəyə malik deyildir.
Müraciətdə o da qeyd edilmişdir ki,
məhkəmə baxışının hədlərini təqsirləndirilən şəxsə qarşı irəli sürülmüş
ittihamla məhdudlaşdıran və məhkəmənin öz təşəbbüsü ilə ittihamı ağırlaşdırmaq
səlahiyyətini nəzərdə tutmayan Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 318-ci maddəsi,
həmçinin cinayət-prosessual normaların analogiya üzrə inzibati xətalara dair
işlər üzrə icraatda tətbiq edilməsinin mümkünlüyünə dair Konstitutiya Məhkəməsi
Plenumunun formalaşmış hüquqi mövqeyi baxımından, inzibati xəta haqqında işə
baxan məhkəmənin İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 12.2, 85 və 114.2.3-cü
maddələrində təsbit olunmasa da, cinayət işinin başlanmasının rədd edilməsi
haqqında ibtidai istintaq orqanının qərarının ziddinə qərar qəbul etmək
səlahiyyəti mümkün görünmür.
Göstərilənlərə əsasən Şirvan
Apellyasiya Məhkəməsi şəxsin eyni əməlinə görə cinayət işinin başlanılmasının
rədd edildiyi və inzibati xəta haqqında icraatın başlanması üçün materialların
göndərildiyi halda, inzibati xəta haqqında işə baxan məhkəmənin (səlahiyyətli
orqanın) İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85-ci maddəsini rəhbər tutmaqla cinayət
əlamətlərinin mövcudluğuna görə işin geri qaytarılması ilə bağlı səlahiyyətinin
olub-olmaması ilə əlaqədar məsələyə aydınlıq gətirilməsi, bununla da vahid
məhkəmə təcrübəsinin formalaşdırılmasına və qüvvədə olan qanunvericilik
normalarının eyni qaydada tətbiq edilməsinə nail olmaq, eləcə də hüquqi
müəyyənlik prinsipinin tələblərinə əməl edilməsi məqsədi ilə Konstitusiya
Məhkəməsinə müraciət etmək qərarına gəlmişdir.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
müraciətdə qaldırılan məsələnin həlli məqsədilə, ilk növbədə, özünün
qanunun analogiya üzrə tətbiqi ilə bağlı formalaşdırdığı hüquqi
mövqelərini nəzərdən keçirməyi zəruri hesab edir.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
“Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 128.1-ci maddəsinin şərh
edilməsinə dair” 2016-cı il 2 noyabr tarixli Qərarında inzibati xətalar
qanunvericiliyinin analogiya üzrə tətbiqi ilə bağlı qeyd etmişdir
ki, cinayət-prosessual qanunvericiliyinin analogiya üzrə inzibati
xəta haqqında iş üzrə icraat prosesində tətbiqi istisna edilmir. İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 6.3-cü maddəsi inzibati xətalar qanunvericiliyinin
analogiya üzrə tətbiqinə məhdudiyyət qoysa da, bu, həmin hüquq sahəsinin maddi
hüquq normalarına (məsuliyyəti müəyyən edən normalara) aiddir. Lakin qanunun
analogiya üzrə tətbiqi o zaman mümkündür ki, oxşar prosessual münasibətlər
inzibati xətalar qanunvericiliyində müvafiq norma ilə tənzimlənməsin.
Bu institutla bağlı daha geniş
açıqlama Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun “Azərbaycan Respublikası
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 132.1.2 və 53-cü maddələrinin əlaqəli şəkildə
şərh edilməsinə dair” 2021-ci il 11 noyabr tarixli Qərarında verilmişdir.
Həmin Qərarda göstərilmişdir ki,
qanunun analogiya üzrə tətbiqi konkret hüquq münasibətlərini tənzimləyən
normanın olmamasını və bu hüquq münasibətlərinə oxşar münasibətləri tənzimləyən
digər qanun normasının tətbiqini nəzərdə tutur. Məhz konkret normanın olmaması
qanunun analogiya üzrə tətbiqini onun təfsirindən fərqləndirən əsas əlamətdir.
Beləliklə, baxmayaraq ki, hüquqi
boşluğun müəyyən edilməsi yalnız hüquq normasının təfsir edilməsindən sonra
mümkün olur, onun aradan qaldırılması hüquq normasının təfsiri prosesi
çərçivəsində həyata keçirilmir. Hüquq tətbiqedən normanın məzmununu, o cümlədən
nəzərdə tutulan mənanı müəyyən etməklə həmin normanın qeyri-müəyyənliyini və
ikimənalılığını aradan qaldırmış olur. Boşluğun aradan qaldırılması zamanı isə
hüquq tətbiqedən faktiki olaraq konkret hüquqi mübahisənin birdəfəlik həlli
üçün qanunvericiliklə müəyyən edilmiş meyarlara müvafiq davranış qaydası
müəyyənləşdirir.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
müraciətdə qaldırılan məsələnin məhz Plenumun yuxarıda göstərilən hüquqi
mövqeləri, Konstitusiyanın, inzibati xətalar və cinayət-prosessual
qanunvericiliklərinin bəzi normaları nəzərə alınmaqla şərh edilməsini vacib
hesab edir.
Konstitusiyanın 127-ci maddəsinin II
hissəsinə görə, hakimlər işlərə qərəzsiz, ədalətlə, tərəflərin hüquq
bərabərliyinə, faktlara əsasən və qanuna müvafiq baxırlar.
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin
12.2-ci maddəsinə əsasən, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin Xüsusi hissəsində
nəzərdə tutulan əməllərə görə inzibati məsuliyyət o halda yaranır ki, bu
əməllər cinayət məsuliyyətinə səbəb olmasın.
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85-ci
maddəsinə müvafiq olaraq, icraatında inzibati xəta haqqında iş olan hakim,
səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) fiziki şəxs tərəfindən törədilmiş inzibati
xətada cinayət əlamətlərini aşkar etdikdə, materialları prokurora, ibtidai
istintaq və ya təhqiqat orqanına göndərir.
Həmin Məcəllənin
114.2.3-cü maddəsinə görə, inzibati xəta haqqında işə baxılarkən
inzibati xəta haqqında işdə cinayətin əlamətləri olduqda, iş üzrə materiallar
prokurora, təhqiqat və ya istintaq orqanına göndərildikdə inzibati xəta
haqqında iş üzrə icraata xitam verilməsi haqqında qərar çıxarılır.
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
65.1-ci maddəsinə əsasən, cinayət prosesini həyata keçirən orqanın ləğv
edilməmiş qərarı həmin məsələ üzrə yeni qərar çıxarılmasına yol vermir. Cinayət
prosesini həyata keçirən orqanın qərarı, şəxsin cinayət təqibini istisna edən
qərarlardan başqa, hökmün və ya məhkəmənin digər yekun qərarının çıxarılması
ilə əlaqədar məcburi qüvvəyə malik deyildir.
Məhkəmə baxışının hədlərinə həsr
edilmiş Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 318.1-ci maddəsinə uyğun olaraq,
məhkəmə baxışı zamanı cinayət işinə, məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraat materiallarına
və ya xüsusi ittiham üzrə şikayətə yalnız təqsirləndirilən şəxsə qarşı irəli
sürülmüş və ya məhkəməyə verilən ittiham daxilində baxılır. Məhkəmə baxışı
nəticəsində məhkəmə təqsirləndirilən şəxsin əməlini ağır cinayətdən daha yüngül
cinayət əməlinə tövsif etmək, habelə ona qarşı irəli sürülmüş ittihamdan
ayrı-ayrı bəndləri çıxartmaq hüququna malikdir.
Həmin Məcəllənin 318.2-ci maddəsinə
görə isə məhkəmə baxışı zamanı təqsirləndirilən şəxsin hərəkətlərində daha ağır
cinayətin əlamətlərinin mövcudluğu müəyyən edildikdə, dövlət ittihamçısının
vəsatəti əsasında məhkəmə irəli sürülmüş ittiham üzrə cinayət işinin və ya
məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraat materiallarının baxılmasına xitam verilməsi
və təqsirləndirilən şəxsə başqa ittihamın irəli sürülməsi məsələsinə baxılması
üçün işin ibtidai araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən prokurora
qaytarılması barədə əsaslandırılmış qərar çıxarır. Məhkəmə baxışı zamanı
tәqsirlәndirilәn şəxsin hərəkətlərində daha ağır cinayətin əlamətlərinin
mövcudluğu barədə zərər çəkmiş şəxsin və ya onun qanuni nümayəndəsinin vəsatəti
əsasında məhkəmə bu maddədə nəzərdə tutulmuş qaydada qərar çıxara bilər.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85 və 114.2.3-cü maddələrinin məzmunundan çıxış
edərək qeyd edir ki, həmin maddələrdə aydın və birmənalı şəkildə müəyyən
edilmiş qaydaya əsasən hakim, səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) inzibati
xətada cinayət əlamətlərini aşkar etdikdə özü cinayət işini başlamır, istintaq
orqanın cinayət işinin başlanılmasının rədd edilməsinə dair qərarını ləğv
etmir, o, əməldə müəyyən etdiyi cinayət əlamətləri barədə cinayət təqibini
başlamaq səlahiyyətində olan orqanı məlumatlandırmaqla materialları həmin
orqana göndərir.
Oxşar yanaşma Azərbaycan
Respublikasının Mülki Prosessual Məcəlləsində də müəyyən edilmişdir. Bu
Məcəllənin 265.4-cü maddəsinə uyğun olaraq, məhkəmə işə baxarkən, proses
iştirakçılarının və ya digər şəxslərin əməllərində cinayətin əlamətlərini
aşkara çıxararsa, o, bu barədə xüsusi qərardad çıxarmaqla prokurora xəbər
verir. Bu zaman cinayət təqibi orqanının hər hansı şəxs barəsində əvvəldən
cinayət işinin başlanmasının rədd edilməsi barədə ləğv edilməmiş qərarının
mövcudluğu məhkəmənin bu səlahiyyətini məhdudlaşdırmır.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
həmçinin hesab edir ki, baxılan inzibati xəta haqqında materiallarda istintaq
orqanının cinayət işinin rədd edilməsinə dair ləğv edilməmiş qərarının
mövcudluğu hakimi, səlahiyyətli orqanı (vəzifəli şəxsi) İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 85-ci maddəsində nəzərdə tutulan səlahiyyətin həyata
keçirilməsindən məhrum edə bilməz.
Əks yanaşma ona gətirib çıxara bilər
ki, cinayət təqibini həyata keçirən orqanın cinayət işinin başlanmasının rədd
edilməsinə dair ləğv edilməmiş qərarının olması inzibati xətada hətta cinayət
əlamətləri olduğu halda da, hakimi pozuntuya müstəsna olaraq inzibati xəta kimi
baxmağa və bilərəkdən qanunsuz və əsassız qərarın qəbul edilməsinə məcbur etmiş
olar.
İstintaq orqanının cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsinə dair ləğv edilməmiş qərarının Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 65-ci maddəsinin tələblərinə görə inzibati işə baxan məhkəmə üçün
preyudisial əhəmiyyətə malik olması barədə müraciətin dəlili ilə bağlı qeyd
edilməlidir ki, adıçəkilən maddə cinayət prosesini həyata keçirən
orqanın iki növ qərarını fərqləndirmişdir:
- şəxsin barəsində cinayət təqibini
istisna edən qərarlar;
- digər qərarlar.
Birinci növ qərarlara cinayət
təqibini istisna edən hallarla bağlı cinayət işinin başlanmasının rədd edilməsi
haqqında qərar, cinayət təqibinə (cinayət işi üzrə icraata) xitam verilməsi
haqqında qərar, həmçinin məhkəmənin hökmü və ya digər yekun qərarları aiddir.
Sadalanan qərarlar mahiyyətinə görə
yekun qərar olduğu üçün, belə qərarların qüvvədə olması məhkəmə tərəfindən eyni
ittiham üzrə hökm və ya başqa yekun qərarın çıxarılmasını istisna edir. İş üzrə
icraatın bərpasına nail olmaq üçün, ilk növbədə, göstərilən qərarların ləğv
edilməsi tələb olunur.
Məhkəmənin qanuni qüvvəyə minmiş
hökmü və ya digər yekun qərarı kasassiya qaydasında və yeni açılmış hallar üzrə
ləğv edilə bilər (Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 65.3-cü maddəsi).
Məhkəməyədək qəbul olunan bəraətverici
əsaslarla cinayət işinin başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərarlar
kvaziməhkəmə xarakteri daşıyır. Bu, ilk növbədə, onda təzahür edir ki,
məhkəmənin hökm və yekun qərarlarından fərqli olaraq təhqiqatçı, müstəntiq və
ya ibtidai araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən prokurorun cinayət
işinin başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərarı təkcə məhkəmə tərəfindən
deyil, müvafiq olaraq ibtidai araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən
prokuror və ya yuxarı prokuror tərəfindən də ləğv edilə bilər
(Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 212.4.1-ci maddəsi).
Lakin nəzərə almaq lazımdır ki,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsində təhqiqatçının, müstəntiqin və ya ibtidai
araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən prokurorun cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərarının yalnız şikayət əsasında ləğv
edilə bilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
Belə ki, Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 212.3-cü maddəsinin tələblərinə görə, belə qərardan şikayət
müvafiq olaraq ibtidai araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən
prokurora, yuxarı prokurora, yaxud məhkəməyə verilə bilər.
Təhqiqatçının, müstəntiqin və ya
ibtidai araşdırmaya prosessual rəhbərliyi həyata keçirən prokurorun cinayət
işinin başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərarından verilmiş şikayət üzrə
aşağıdakı hərəkətlər yerinə yetirilir:
İbtidai araşdırmaya prosessual
rəhbərliyi həyata keçirən prokuror və ya yuxarı prokuror göstərilən qərarı ləğv
edir, 10 (on) gündən artıq olmayan müddətdə əlavə yoxlama keçirilməklə və yaxud
keçirilməməklə cinayət işinin başlanması haqqında qərar qəbul edir və onu
ibtidai istintaqın aparılması üçün müstəntiqə göndərir, yaxud cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsi haqqında çıxarılmış qərarı dəyişdirilmədən saxlayır
(Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 212.4.1-ci maddəsi).
Prokurorun İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 85-ci maddəsinə uyğun olaraq inzibati xəta haqqında işə baxan
məhkəmə tərəfindən ona göndərilmiş materiallar üzrə cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərara baxılması qaydası
Cinayət-Prosessual Məcəlləsində müəyyən edilməmişdir. Buna görə, Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu cinayət-prosessual qanunvericiliyində müvafiq qaydaların
müəyyən edilməsinin Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə tövsiyə
olunmasını məqsədəmüvafiq hesab edir. Həmin məsələnin prosessual
nizamlamadan kənarda qala bilməsi qanunçuluq və ədalət prinsiplərinin pozulması
ilə nəticələnmiş olar.
Göstərilənlərə əsasən Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu aşağıdakı nəticələrə gəlir:
- istintaq orqanının cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsinə dair ləğv edilməmiş qərarının mövcudluğu İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 85-ci maddəsinə uyğun olaraq hakim, səlahiyyətli orqan
(vəzifəli şəxs) tərəfindən inzibati xətada cinayət əlamətləri aşkar edildikdə,
materialların prokurora, ibtidai istintaq və ya təhqiqat orqanına
göndərilməsinə mane olmur;
- bu Qərarın təsviri-əsaslandırıcı
hissəsində əks olunmuş hüquqi mövqelər nəzərə alınmaqla Cinayət-Prosessual
Məcəlləsində prokurorun İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85-ci maddəsinə uyğun
olaraq məhkəmə tərəfindən ona göndərilmiş materiallar üzrə cinayət işinin
başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərara baxılması qaydasının tənzimlənməsi
Milli Məclisə tövsiyə olunmalıdır.
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsini və “Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 60, 62, 63, 65-67 və 69-cu
maddələrini rəhbər tutaraq, Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin
Plenumu
QƏRARA ALDI:
1. İstintaq orqanının cinayət
işinin başlanmasının rədd edilməsinə dair ləğv edilməmiş qərarının mövcudluğu
Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85-ci maddəsinə uyğun
olaraq hakim, səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) tərəfindən inzibati xətada
cinayət əlamətləri aşkar edildikdə, materialların prokurora, ibtidai istintaq
və ya təhqiqat orqanına göndərilməsinə mane olmur.
2. Bu Qərarın təsviri-əsaslandırıcı
hissəsində əks olunmuş hüquqi mövqelər nəzərə alınmaqla Azərbaycan
Respublikasının Cinayət-Prosessual Məcəlləsində prokurorun Azərbaycan
Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 85-ci maddəsinə uyğun olaraq məhkəmə
tərəfindən ona göndərilmiş materiallar üzrə cinayət işinin başlanmasının rədd
edilməsi haqqında qərara baxılması qaydasının tənzimlənməsi Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə tövsiyə olunsun.
3. Qərar dərc edildiyi gündən
qüvvəyə minir.
4. Qərar rəsmi dövlət
qəzetlərində və “Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Məlumatı”nda
dərc edilsin, habelə Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin rəsmi
internet saytında yerləşdirilsin.
5. Qərar qətidir, heç bir orqan və
ya şəxs tərəfindən ləğv edilə, dəyişdirilə və ya rəsmi təfsir edilə bilməz.
Sədr Fərhad
Abdullayev