AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI ADINDAN
Azərbaycan
Respublikası
Konstitusiya
Məhkəməsi Plenumunun
Q
Ə R A R I
Azərbaycan
Respublikası Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinin və Azərbaycan Respublikası
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39, 40 və 305.1-ci maddələrinin əlaqəli şəkildə şərh edilməsinə
dair
14 sentyabr 2021-ci il Bakı
şəhəri
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu Fərhad Abdullayev (sədr), Sona
Salmanova, Humay Əfəndiyeva, Rövşən İsmayılov, Ceyhun Qaracayev, Rafael
Qvaladze, Mahir Muradov (məruzəçi-hakim), İsa Nəcəfov və Kamran Şəfiyevdən ibarət tərkibdə,
məhkəmə
katibi Fəraid Əliyevin iştirakı ilə,
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsinə, “Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 27.2 və 32-ci maddələrinə və Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Daxili Nizamnaməsinin 39-cu maddəsinə
müvafiq olaraq, xüsusi konstitusiya icraatının yazılı prosedur qaydasında
keçirilən məhkəmə iclasında Gəncə Apellyasiya Məhkəməsinin müraciəti əsasında
Azərbaycan Respublikası Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinin və Azərbaycan
Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39, 40 və 305.1-ci maddələrinin əlaqəli
şəkildə şərh edilməsinə dair konstitusiya işinə baxdı.
İş
üzrə hakim M.Muradovun məruzəsini, maraqlı subyektlərin nümayəndələri Gəncə
Apellyasiya Məhkəməsinin Cinayət Kollegiyasının sədri T.Muxtarovun və Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi Aparatının Dövlət quruculuğu, inzibati və hərbi
qanunvericilik şöbəsinin İnzibati qanunvericilik sektorunun müdiri
K.Paşayevanın, mütəxəssislər Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin Cinayət
Kollegiyasının sədri H.Nəsibovun, Bakı Apellyasiya Məhkəməsinin Cinayət
Kollegiyasının sədri E.Rəhimovun və Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun
Hüquqi təminat və insan hüquqları məsələləri idarəsinin rəisi A.Osmanovanın
mülahizələrini, ekspertlər Bakı Dövlət Universitetinin Hüquq fakültəsinin Cinayət
prosesi kafedrasının müdiri, hüquq üzrə elmlər doktoru, professor F.Abbasovanın
və Milli Aviasiya Akademiyasının Hüquq kafedrasının müdiri, hüquq üzrə elmlər
doktoru A.Rüstəmzadənin rəylərini və iş materiallarını araşdırıb müzakirə edərək
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
MÜƏYYƏN ETDİ:
Gəncə
Apellyasiya Məhkəməsi Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsinə
(bundan sonra – Konstitusiya Məhkəməsi)
müraciət edərək Azərbaycan Respublikası Cinayət Məcəlləsinin (bundan sonra –
Cinayət Məcəlləsi) 74-cü maddəsinin və Azərbaycan Respublikası Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin (bundan sonra – Cinayət-Prosessual Məcəlləsi) 39, 40 və 305-ci
maddələrinin Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının (bundan sonra –
Konstitusiya) 60, 71, 125 və 127-ci maddələri və “İnsan hüquqlarının və əsas
azadlıqların müdafiəsi haqqında” Konvensiyanın
6-cı maddəsi baxımından şərh olunmasını xahiş etmişdir.
Müraciətdə
qeyd olunur ki, Tərtər Hərbi Məhkəməsinin 12 fevral 2021-ci il tarixli hazırlıq
iclasının qərarına əsasən, Cinayət Məcəlləsinin 350.1-1-ci maddəsi ilə təqsirləndirilən
şəxs R.Məmmədov Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə müvafiq olaraq şəraitin dəyişməsi
ilə bağlı onun şəxsiyyətinin ictimai təhlükəli olmadığı müəyyən edildiyindən
cinayət məsuliyyətindən azad edilmiş və cinayət işi üzrə icraata xitam verilmişdir.
Dövlət
ittihamçısı apellyasiya protesti verərək R.Məmmədov barəsində olan cinayət işi
üzrə icraata xitam verilməsinə dair Tərtər Hərbi Məhkəməsinin qərarının Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 399.1.4-cü maddəsinə əsasən ləğv edilməsini xahiş etmişdir.
Apellyasiya
protesti onunla əsaslandırılmışdır ki, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə
istinad edilməklə cinayət işi və ya məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraatın
materialları üzrə icraata xitam verilməsi Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.3
və 40.4-cü maddələrinə əsasən deyil, məhz Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
40.2-ci maddəsinə əsasən mümkündür. Qanunverici məhkəmənin hazırlıq iclasında
cinayət işi və ya məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraatın materialları üzrə
icraata xitam verilməsinin əsaslarını müəyyən edən Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
305-ci maddəsində həmin Məcəllənin 40.2-ci maddəsini göstərməməklə, şəraitin dəyişməsi
nəticəsində törədilmiş əməlin və ya əməli törətmiş şəxsin ictimai təhlükəli
olub-olmamasının yalnız məhkəmə baxışı zamanı tədqiq edilmiş sübutlar əsasında
müəyyən edilməsinin mümkünlüyünü qeyd etmişdir. Belə olan halda məhkəmənin
hazırlıq iclasında Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə istinad edilərək Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 305-ci maddəsinə əsasən cinayət işi üzrə icraata xitam verilməsi
qanunvericiliyin tələblərinə uyğun olmamışdır. Digər tərəfdən Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 39-cu maddəsində cinayət təqibini istisna edən hallar nəzərdə
tutulmuş, həmin Məcəllənin 40-cı maddəsində isə cinayət təqibinin həyata
keçirilməməsinə imkan verən hallar təsbit edilmişdir. Həmin maddələrin məzmunundan
görünür ki, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsində nəzərdə tutulan hal cinayət təqibinin
həyata keçirilməməsinə imkan verən hallara aiddir. Bununla da belə nəticəyə gəlmək
olar ki, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsi, yəni şəraitin dəyişməsi ilə bağlı
cinayət məsuliyyətindən azad etmə Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.11-ci
maddəsində nəzərdə tutulan cinayət qanunu müddəalarının qüvvəsinə görə şəxsin
cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi anlamını daşımır. Məhkəmə tərəfindən göstərilən
normanın rəhbər tutularaq cinayət işi üzrə icraata xitam verilməsi qanunçuluq
prinsipi ilə ziddiyyət təşkil edir.
Müraciətedənin
qənaətinə görə, məhkəmə təcrübəsində Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə istinad
edilərək hazırlıq iclasında cinayət təqibinə Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
39.1.11 və 305.1-ci maddələrinə əsasən xitam verilməsinin mümkünlüyü ilə bağlı
fərqli mövqelər mövcuddur. Bu baxımdan vahid məhkəmə təcrübəsinin formalaşdırılması,
cinayət və cinayət-prosessual qanunvericiliyi normalarının eyni qaydada tətbiqinin
və hüquqi müəyyənlik prinsipinin təmin edilməsi məqsədi ilə yuxarıda qeyd olunan
normaların şərh olunması zərurəti yaranmışdır.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu müraciətlə bağlı aşağıdakıları qeyd edir.
Konstitusiyanın
12-ci maddəsinin I hissəsi insan və vətəndaş hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsinin dövlətin ali məqsədi olduğunu təsbit edir. Dövlət hər kəsin
hüquqlarının və azadlıqlarının müdafiəsinə təminat verir. Konstitusiyada təsbit
edilmiş insan və vətəndaş hüquqlarını və azadlıqlarını gözləmək və qorumaq
qanunvericilik, icra və məhkəmə hakimiyyəti orqanlarının borcudur. Dövlət
orqanları yalnız bu Konstitusiya əsasında, qanunla müəyyən edilmiş qaydada və
hüdudlarda fəaliyyət göstərə bilərlər (Konstitusiyanın 26-cı maddəsinin II hissəsi
və 71-ci maddəsinin I və X hissələri).
Konstitusiyanın
60-cı maddəsinin I və II hissələrinə müvafiq olaraq hər kəsin hüquq və
azadlıqlarının inzibati qaydada və məhkəmədə müdafiəsinə təminat verilir. Hər
kəsin hüququ var ki, onun işinə qərəzsiz yanaşılsın və həmin işə inzibati
icraat və məhkəmə prosesində ağlabatan müddətdə baxılsın.
Bu mənada,
qanunla nəzərdə tutulmuş hallarda cinayət təqibinə (cinayət işi üzrə icraata)
məhkəmədə xitam verilməsi prosedurları da hüquq və azadlıqların inzibati və
məhkəmə təminatı hüququnun tərkib hissəsi kimi qəbul olunmalıdır.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu müraciətdə qaldırılan məsələlərin düzgün həll edilməsi
üçün şəraitin dəyişməsi ilə bağlı cinayət məsuliyyətindən azad etməni nəzərdə
tutan cinayət qanununun normasının, eləcə də cinayət prosesinin mərhələlərindən
biri olan məhkəmənin hazırlıq iclasının mahiyyətinin və hüquqi təbiətinin açıqlanmasını
vacib hesab edir.
Cinayət
Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə görə, şəraitin dəyişməsi nəticəsində törədilmiş
əməlin və ya bu əməli törətmiş şəxsin ictimai təhlükəli olmadığı müəyyən
edildikdə, böyük ictimai təhlükə törətməyən cinayət və ya az ağır cinayət
törətmiş şəxs cinayət məsuliyyətindən azad edilə bilər.
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 305.1-ci maddəsinə əsasən, məhkəmənin hazırlıq iclasında bu
Məcəllənin 39-cu, habelə 40.3 və 40.4-cü maddələrində nəzərdə tutulmuş hallar
müəyyən edildikdə məhkəmə cinayət işi və ya məhkəməyədək sadələşdirilmiş
icraatın materialları üzrə icraata xitam verilməsi haqqında əsaslandırılmış
qərar çıxarır.
Şəxsin
cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi üçün Cinayət Məcəlləsinin 72.2, 73.2,
73.3, 73-1.1 və 73-1.2-ci maddələrində, habelə Xüsusi hissəsinin müvafiq
maddələrində nəzərdə tutulmuş hallar müəyyən edildikdə təhqiqatçının və ya
müstəntiqin prokurorla razılaşdırılmış qərarına əsasən cinayət təqibi
başlanılmır və ya ona xitam verilir (Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.3-cü
maddəsi).
Həmin
Məcəllənin 40.4-cü maddəsinə uyğun olaraq, şəxsin iqtisadi fəaliyyət sahəsində
olan cinayətlərə görə cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi üçün Cinayət
Məcəlləsinin 73-2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş hallar müəyyən edildikdə
təhqiqatçının və ya müstəntiqin qərarına əsasən cinayət təqibi başlanılmır və
ya ona xitam verilir.
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 40.2-ci maddəsinə görə isə şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad
edilməsi üçün Cinayət Məcəlləsinin 72.1, 73.1, 73-1.3 və 74-cü maddələrində
nəzərdə tutulmuş hallarda təhqiqatçının və ya müstəntiqin prokurorla
razılaşdırılmış qərarına əsasən cinayət təqibi başlanılmaya və ya ona xitam
verilə bilər.
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 43.3-cü maddəsində qeyd olunmuşdur ki, məhkəmə baxışının gedişində
təqsirləndirilən şəxsə qarşı cinayət təqibinə, həmçinin bu Məcəllənin 39.1.3,
39.1.12 və 40.2-ci maddələrində nəzərdə tutulmuş hallarda müdafiə tərəfinin
razılığı ilə xitam verilməsi barədə məhkəmə qərar çıxarmağa haqlıdır.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu “Azərbaycan Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
37.4, 39.1.9, 40.2 və 41.7-ci maddələrinin şərh edilməsinə dair” 2011-ci il 15
iyul tarixli Qərarında “cinayət məsuliyyətindən və cəzadan azad etmə”
anlayışlarına aydınlıq gətirərək göstərmişdir ki, nəzəriyyədə cinayət
məsuliyyətindən azad etmə dedikdə, törədilmiş cinayətə görə dövlətin şəxsi
mühakimə etməkdən və ona cəza tətbiq etməkdən imtina etməsi başa düşülür.
Cəzadan azad etmə isə məhkum olunmuş şəxsə cəzanın tətbiq edilməməsini və yaxud
cəzanın qalan hissəsini çəkməkdən azad edilməsini nəzərdə tutur. Cinayət
məsuliyyətindən azad etmə və cəzadan azad etmə aşağıdakılara görə fərqlənirlər:
-
cinayət
mühakimə icraatının mərhələlərinə görə;
-
bu
cür qərar qəbul etmək səlahiyyətinə malik olan şəxslərin və orqanların
dairəsinə görə.
Cinayət
məsuliyyətindən azad etmə həm məhkəməyədək mərhələdə, həm də məhkəmə baxışı
mərhələsində mümkündür. Cəzadan azad etmə isə yalnız məhkəmə baxışı
mərhələsində mümkündür.
Cinayət
məsuliyyətindən prokurorun razılığı ilə təhqiqatçı və ya müstəntiq, habelə
məhkəmə azad edə bilər. Cəzadan azad etmə isə məhkəmənin müstəsna
səlahiyyətidir.
Cinayət
məsuliyyətindən azad etmə müvafiq olaraq cəzadan azad etməni də əhatə edir. Bu
zaman cinayət məsuliyyətindən azad etmənin ilkin anı – məhkəməyədək mərhələ,
son anı – hökm elan olunanadək məhkəmə baxışı mərhələsidir. Bu mərhələdən sonra
isə söhbət yalnız cəzadan azad etmədən gedə bilər.
Cinayət
məsuliyyətindən azad etmə halları Cinayət Məcəlləsinin 72-75-ci maddələri ilə
yanaşı, həmin Məcəllənin 20-ci (cinayət məsuliyyətinə cəlb etməyə imkan verən
yaş həddinə çatmamaqla əlaqədar cinayət məsuliyyətindən azad etmə); 21-ci
(ictimai təhlükəli əməli anlaqsız vəziyyətdə törətməklə bağlı cinayət
məsuliyyətindən azad etmə); 30.2-ci (cinayət törətməkdən könüllü imtina etməklə
əlaqədar cinayət məsuliyyətindən azad etmə) və 81.2-ci (amnistiya aktı ilə
cinayət məsuliyyətindən azad etmə) maddələrində də nəzərdə tutulmuşdur.
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin tələblərinə görə, bu maddələrdə sadalanan
halların mövcudluğu cinayət təqibinin həyata keçirilməməsi üçün əsas ola bilər.
Cinayət Məcəlləsinin
20, 21, 75 və 81.2-ci maddələrində göstərilən hallar ümumiyyətlə cinayət
təqibini istisna edir. Belə ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.3, 39.1.4,
39.1.10 və 39.1.12-ci maddələrinin imperativ xarakterinə əsasən, yuxarıda
göstərilən hallardan hər hansı biri aşkar olunduqda şəxs barəsində cinayət
təqibi başlanılmır, artıq başlanmış icraat gedişində aşkar olunduqda isə
cinayət təqibinə xitam verilir.
Bundan
fərqli olaraq, Cinayət Məcəlləsinin 72-74-cü maddələrində nəzərdə tutulmuş
hallarda cinayət işinin başlanılmaması və ya ona xitam verilməsi
təhqiqatçının, müstəntiqin və ya
prokurorun vəzifəsi deyil, hüququdur və bu hüququn həyata keçirilməsinin öz
xüsusiyyətləri vardır.
Cinayət hüquq nəzəriyyəsində şəraitin dəyişməsi
dedikdə, cinayət törədilən ana qədər mövcud olan vəziyyətlə müqayisədə şəxsin
həyatında şəraitin ciddi surətdə dəyişməsi başa düşülür. Belə hallarda şəraitin
dəyişməsi şəxsin həyatı ilə bağlı olur. Bu, cinayət törədən şəxsin yaşayış
yerini dəyişməsində, ali məktəbə daxil olmasında, həqiqi hərbi xidmətə
getməsində və s. ifadə oluna bilər. Bundan başqa, şəraitin dəyişməsi siyasi,
iqtisadi və sosial sahələrdə baş verən dəyişikliklərlə də bağlı ola bilər. Belə
dəyişiklik ölkə miqyasında və ya müəyyən regionda, şəhərdə və s. ərazidə baş
verə bilər. Şəraitin dəyişməsinin nisbətən geniş miqyasda baş verməsi ictimai
münasibətlər sistemində elə dəyişikliyi nəzərdə tutur ki, bunun təsiri ilə
cinayət əməli öz maddi əlamətini - ictimai təhlükəliliyini itirir.
Cinayət
təqibini istisna edən halları nəzərdə tutan Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
39-cu maddəsi bir sıra istisnalarla elə halların sistemini müəyyən edir ki, bu
hallar mövcud olarsa, cinayət təqibi (cinayət işi) başlanıla bilməz, başlanmış
cinayət təqibinə (cinayət işinə) isə xitam verilməlidir. Həmin maddədə nəzərdə
tutulmuş hallarda müvafiq qərarın qəbul edilməsi cinayət prosesini həyata keçirən
orqanın hüququ deyil, vəzifəsidir.
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 40-cı maddəsi də müvafiq halların sistemini müəyyən edir, lakin
həmin Məcəllənin 39-cu maddəsində nəzərdə tutulan hallardan fərqli olaraq, bu
maddədə sadalanan hallar cinayət təqibinin həyata keçirilməməsinə imkan verir.
Qeyd edilməlidir
ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40-cı maddəsində iki növdə olan hallar
təsbit edilmişdir. Birincisi, cinayət prosesini həyata
keçirən orqanların mülahizəsinə görə cinayət təqibinin həyata keçirilməməsinə
imkan verən hallar. Belə ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.2-ci maddəsinə
əsasən, şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi üçün Cinayət Məcəlləsinin
72.1, 73.1, 73-1.3 və 74-cü maddələrində nəzərdə tutulmuş hallarda
təhqiqatçının və ya müstəntiqin prokurorla razılaşdırılmış qərarına əsasən
cinayət təqibi başlanılmaya və ya ona xitam verilə bilər. Bu hallarda cinayət
təqibinin başlanılmaması və ya ona xitam verilməsi cinayət prosesini həyata
keçirən orqanların hüququ olaraq qalır (onlar üçün məcburi xarakter kəsb etmir).
İkincisi,
cinayət təqibinin həyata keçirilməməsinin cinayət prosesini həyata keçirən
orqanların mülahizəsindən asılı olmadığı hallar. Belə ki, Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 40.3-cü maddəsinə əsasən, şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad
edilməsi üçün Cinayət Məcəlləsinin 72.2, 73.2, 73.3, 73-1.1 və 73-1.2-ci
maddələrində, habelə Xüsusi hissəsinin müvafiq maddələrində nəzərdə tutulmuş
hallar müəyyən edildikdə təhqiqatçının və ya müstəntiqin prokurorla
razılaşdırılmış qərarına əsasən cinayət təqibi başlanılmır və ya ona xitam
verilir.
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 40.4-cü maddəsinə əsasən isə şəxsin iqtisadi fəaliyyət sahəsində
olan cinayətlərə görə cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi üçün Cinayət
Məcəlləsinin 73-2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş hallar müəyyən edildikdə
təhqiqatçının və ya müstəntiqin qərarına əsasən cinayət təqibi başlanılmır və
ya ona xitam verilir. Göründüyü kimi, bu hallarda cinayət təqibinin
başlanılmaması və ya ona xitam verilməsi artıq cinayət prosesini həyata keçirən
orqanların vəzifəsi kimi göstərilir (onlar üçün məcburi xarakter kəsb edir).
Beləliklə,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.3 və 40.4-cü maddələri imperativ qaydada
şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad edilməsini nəzərdə tutduğu halda, həmin
Məcəllənin 40.2-ci maddəsində göstərilən hallar üzrə (Cinayət Məcəlləsinin
72.1, 73.1, 73-1.3 və 74-cü maddələri) şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad
edilməsi cinayət prosesini həyata keçirən orqanın vəzifəsi kimi nəzərdə
tutulmamış və qanunverici bu halları cinayət təqibini həyata keçirən orqanların
və ya məhkəmənin mülahizəsinə buraxmışdır.
Qeyd
edildiyi kimi, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 305.1-ci maddəsinə əsasən,
məhkəmənin hazırlıq iclasında Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39-cu (cinayət
təqibini istisna edən hallar), habelə 40.3 və 40.4-cü maddələrində nəzərdə
tutulmuş hallar (cinayət təqibinin həyata keçirilməməsinin cinayət prosesini
həyata keçirən orqanların mülahizəsindən asılı olmadığı hallar) müəyyən
edildikdə məhkəmə cinayət işi və ya məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraatın
materialları üzrə icraata xitam verilməsi haqqında əsaslandırılmış qərar
çıxarır.
Göründüyü
kimi, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 305.1-ci maddəsində həmin Məcəllənin
40.2-ci maddəsi ona görə göstərilməmişdir ki, bu maddədəki hallarla,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.3 və 40.4-cü maddələrində nəzərdə tutulmuş
hallar cinayət prosesini həyata keçirən orqanlar üçün məcburilik əlamətinə görə
bir-birindən fərqlənirlər. Bu, o deməkdir ki, məhkəmə cinayət təqibinə
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş əsasla,
yəni öz mülahizəsinə görə hazırlıq iclasında deyil, yalnız məhkəmə baxışında
xitam verə bilər.
Eyni
zamanda vurğulanmalıdır ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 40.2-ci maddəsində
göstərilən hallarda məhkəmə tərəfindən hazırlıq iclasında cinayət təqibinə
xitam verilməsinin nəzərdə tutulmaması cinayət mühakimə icraatının həyata
keçirilməsi mərhələlərinin hüquqi təbiəti ilə də əlaqədardır.
Belə ki,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 299.1-ci maddəsinə müvafiq olaraq, məhkəmənin
hazırlıq iclası cinayət işində, məhkəməyədək sadələşdirilmiş icraatın
materiallarında və ya xüsusi ittiham qaydasında şikayətdə irəli sürülmüş
ittihamın mahiyyəti üzrə cinayət prosesi tərəflərinin iştirakı ilə məhkəmə
baxışının təyin edilməsinin mümkünlüyünün yoxlanılması məqsədi ilə ilkin
dinləmələrdən ibarətdir. Həmçinin məhkəmənin hazırlıq iclası zamanı ittiham və
müdafiə tərəflərinin məhkəmə baxışı zamanı təqdim etdikləri sübutların siyahısı
barədə, məhkəmə baxışından sübut kimi yolverilməz materialların xaric edilməsi
barədə məsələlər həll edilir (Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 299.4.2 və
299.4.3-cü maddələri).
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 299-cu maddəsinin məzmunundan göründüyü kimi, məhkəmənin hazırlıq
iclasının mahiyyəti ondan ibarətdir ki, məhkəmə iş üzrə sübutların
qiymətləndirilməsinə yönələn hərəkətlər etmədən və məhkəməyə verilmiş şəxsin
təqsirlilik məsələsini həll etmədən, bu məsələlərin məhkəmə iclasında həll
edilməsi üçün faktiki halların kifayət edib-etməməsi və məhkəmə baxışının təyin
edilməsinin mümkün olub-olmaması ilə bağlı tərəflərin fikrini öyrənərək müəyyən
nəticəyə gəlir.
Məhkəmənin
hazırlıq iclasının əhəmiyyəti isə ondan ibarət olur ki, məhz bu mərhələ faktiki
halları tam şəkildə tədqiq edilməmiş işlərin, eləcə də prosessual qanunun kobud
pozulmasına yol verilmiş işlərin məhkəmə baxışına verilməsinin qarşısının
alınmasına təminat yaradır. Başqa sözlə, məhkəmənin hazırlıq iclası məhkəmə
baxışı üçün zəruri şəraitin yaradılmasını, məhkəmə iclasının uğurla həyata
keçirilməsini təmin edir.
Cinayət
Məcəlləsinin 74-cü maddəsinin tətbiqi ilə şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad
edilməsi və bununla əlaqədar olaraq onun barəsində cinayət təqibinə xitam
verilməsi üçün, ilk növbədə, şəxsin təqsiri müəyyən edilməli, bundan sonra
şəraitin dəyişmiş olmasına dəlalət edən hallar müəyyən edilərək
qiymətləndirilməlidir.
Hazırlıq
iclasının mahiyyəti və əhəmiyyəti nəzərə alınaraq qeyd edilməlidir ki, Cinayət
Məcəlləsinin 74-cü maddəsində göstərilən halların, o cümlədən şəxsin təqsirinin
müəyyən edilməsi məhkəmənin hazırlıq iclasında mümkün deyil.
Burada
həmçinin nəzərə almaq lazımdır ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 7.0.9-cu
maddəsinə əsasən, ədalət mühakiməsi məhkəmə tərəfindən həyata keçirilir. Cinayət
mühakimə icraatı zamanı ədalət mühakiməsi həyata keçirilərkən cinayət işlərinə
və ya məhkəməyədək sadələşdirilmiş
icraatın materiallarına cinayət-prosessual qanunvericiliyinin qəbul olunmuş
prinsip və vəzifələri çərçivəsində baxılmalıdır.
Konstitusiya
Məhkəməsi Plenumunun formalaşdırdığı hüquqi mövqeyə görə, məhkəmənin nüfuzunun
yüksəldilməsi insan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi üzrə məhkəmənin
qarşısında duran vəzifələrin icrasına xidmət edən ədalət mühakiməsinin
demokratik prinsiplərinin təsbiti və həyata keçirilməsi ilə ayrılmaz surətdə
bağlıdır. Ədalət mühakiməsinin əsas prinsipləri Konstitusiyanın 127-ci
maddəsində müəyyənləşdirilmiş və sonradan digər qanunvericilik aktlarında, o
cümlədən Cinayət-Prosessual Məcəlləsində daha geniş əks olunmuşdur. Bu
prinsiplər sırasında qanunçuluq prinsipi mühüm və xüsusi yerə malikdir. O, həm
Konstitusiyada, həm də maddi və prosessual qanunvericilikdə təsbit olunaraq,
yalnız qanunlara dəqiq və dönmədən riayət olunmasını və onların icrasını
nəzərdə tutmur. Qanunçuluq həmçinin hüquqi dövlətin mühüm prinsipi, məhkəmə
icraatında isə ədalət mühakiməsinin təməlini təşkil edən başlıca əlamətlərdən
biridir. Qanunçuluq prinsipinin əsas mahiyyəti ondan ibarətdir ki, o, nəinki
hakimlərin yalnız Konstitusiyaya və qanunlara tabe olmasını bərqərar edir, həm
də məhkəmə tərəfindən aşkarlanmış qanun pozuntularının aradan qaldırılması
vəzifəsinə və iş üzrə hər kəsin məhkəmə müdafiəsinin təminatına, vətəndaşların
hüquq və azadlıqlarının təmin olunmasına xidmət etməklə, ədalətli məhkəmə
araşdırmasının digər prinsiplərinin həyata keçirilməsi şərtilə bütövlükdə
məhkəmə icraatının məqsədini müəyyənləşdirir. Cinayət məhkəmə icraatı üzrə
məhkəmə Konstitusiya və prosessual qanunla (Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
8-36-cı maddələri) nəzərdə tutulmuş prinsip və şərtlər üzrə ədalət mühakiməsini
həyata keçirən orqandır (“Azərbaycan Respublikası Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 397.1 və 397.2-ci maddələrinin şərh edilməsinə dair” 2009-cu il 12
may tarixli Qərar).
Cinayət
mühakimə icraatının obyektivliyi, qərəzsizliyi və ədalətliliyi prinsipi tələb edir
ki, məhkəmələr cinayət işlərinə və cinayət təqibi ilə bağlı digər materiallara
məhkəmə iclaslarında yalnız Cinayət-Prosessual Məcəlləsinə müvafiq surətdə
müəyyən edilmiş hüquqi prosedurlara uyğun faktlar əsasında, qərəzsiz və
ədalətlə baxmalıdırlar (Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 28.1-ci maddəsi).
Cinayət
mühakimə icraatında tərəflərin çəkişməsi prinsipi isə Azərbaycan
Respublikasında cinayət mühakimə icraatının ittiham və müdafiə tərəfinin
çəkişməsi əsasında həyata keçirilməsini nəzərdə tutmaqla, hər bir tərəfin
məhkəmədə təmsil olunmasını və öz mövqeyini müdafiə etmək üçün bərabər
hüquqlara və imkanlara malik olmalarını ehtiva edir (Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 32.2.1 və 32.2.2-ci maddələri).
Həmçinin
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 33-cü maddəsində nəzərdə tutulmuş cinayət
mühakimə icraatında sübutların qiymətləndirilməsi prinsipi hakimlərdən cinayət
mühakimə icraatının həyata keçirilməsində cinayət işi üzrə toplanmış sübutları
bu Məcəllənin tələblərinə əsasən qiymətləndirməyi tələb edir. Bu prinsipə görə
cinayət mühakimə icraatı həyata keçirilərkən bu Məcəllənin 125, 144-146-cı
maddələrinin müddəalarının pozulması, hakimlərin sübutlara və sair materiallara
qərəzli münasibət bəsləməsi, mövcud hüquqi prosedur daxilində tədqiq edilənədək
sübut və digər materiallardan birinə digərinə nisbətdə çox və ya az əhəmiyyət
verilməsi yolverilməzdir və cinayət prosesində heç bir sübutun və digər
materialın qabaqcadan müəyyən edilmiş qüvvəsi yoxdur (Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 33.2, 33.3 və 33.4-cü maddələri).
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 346.1-ci maddəsində məhkəmə baxışının nəticələrinə dair müşavirə
otağında məhkəmə tərəfindən müzakirə edilən məsələlər sırasında cinayət
hadisəsinin və təqsirləndirilən şəxsin törətdiyi əməldə cinayət tərkibinin
olmasının sübuta yetirilib-yetirilməməsi, cinayət məsuliyyətindən azad etmə
üçün əsasların olub-olmaması müəyyən olunmuşdur.
Göstərilən
normaların təhlilindən göründüyü kimi, cinayət əməlinin və ya əməli törətmiş
şəxsin ictimai təhlükəliliyini itirib-itirməməsi, şəraitin dəyişməsinə görə
şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad edilməsi üçün əsasların olub-olmamasına
dair sübutlara məcmu halında, məhkəmə baxışı mərhələsində qiymət verilməlidir.
Məhz buna
görə də Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 43.3-cü maddəsində göstərilmişdir ki,
məhkəmə baxışının gedişində təqsirləndirilən şəxsə qarşı cinayət təqibinə,
həmçinin bu Məcəllənin 39.1.3, 39.1.12 və 40.2-ci maddələrində nəzərdə tutulmuş
hallarda müdafiə tərəfinin razılığı ilə xitam verilməsi barədə məhkəmə qərar
çıxarmağa haqlıdır.
Göstərilənləri
nəzərə alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu belə nəticəyə gəlir ki,
Konstitusiyanın 60-cı maddəsinin I hissəsinin, 127-ci maddəsinin II hissəsinin,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39, 40.2, 43.3, 299 və 305.1-ci maddələrinin
tələblərinə uyğun olaraq, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsində nəzərdə
tutulmuş hallar yalnız məhkəmə baxışının gedişində müəyyən edildikdə cinayət
təqibinə müdafiə tərəfinin razılığı ilə xitam verilə bilər.
Bununla
yanaşı Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, müraciətdə qaldırılan
məsələlərin həlli zamanı hüquqi müəyyənlik prinsipi, eləcə də Konstitusiya
Məhkəməsi Plenumunun bununla bağlı formalaşdırdığı hüquqi mövqelər əsas
götürülməlidir. Hüquqi müəyyənlik prinsipi hüququn aliliyinin əsas aspektlərindən
biri kimi çıxış edir. Hər bir qanunun və ya onun hər hansı bir müddəasının
hüquqi müəyyənlik prinsipinə cavab verməsi olduqca vacibdir. Bunun təmin
edilməsi üçün hüquq normaları birmənalı və aydın olmalıdır. Bu öz növbəsində
hər kəsə onun hüquq və azadlıqlarını müdafiə edəcəyinə, hüquqtətbiqedənin
hərəkətlərinin isə proqnozlaşdırıla bilən olacağına əminlik verməlidir
(“Azərbaycan Respublikasında hərbi xidmətə çağırışın əsasları haqqında”
Azərbaycan Respublikası Qanununun 21-ci maddəsinin və Azərbaycan Respublikası
Cəzaların İcrası Məcəlləsinin 180.3-cü maddəsinin müddəalarının şərh edilməsinə
dair” 2008-ci il 22 sentyabr tarixli Qərar).
Cinayət
hüquq norması qəbul edilərkən qanunçuluğun prinsiplərindən olan qanunun
aliliyi, vahidliyi, məqsədəuyğunluğu və qanunçuluğun reallığı prinsiplərinə
riayət olunmasına xüsusi diqqət yetirilməlidir. Sadalanan prinsiplərə əməl
olunması Konstitusiyada təsbit olunmuş bərabərlik, mütənasiblik, hüquqi
müəyyənlik, tarazlıq prinsiplərindən irəli gəlir. Cinayət hüquq normalarının
dəqiqliyi, aydınlığı, birmənalılığının ümumhüquqi meyarları hamının qanun və
məhkəmə qarşısında bərabərliyi prinsipindən irəli gəlir və bu meyarlar Cinayət
Məcəlləsinin qanunçuluq prinsipinin təmin edilməsinə xidmət edir. Belə ki,
hamının qanun və məhkəmə qarşısında bərabərlik və qanunçuluq prinsiplərinin
təmin edilməsi yalnız cinayət hüquq normalarının bütün hüquqtətbiqedən orqanlar
tərəfindən vahid anlaşılması və şərhi nəticəsində mümkündür. Əksinə, qanunçuluq
prinsipi baxımından hüquq normalarının məzmununun qeyri-müəyyənliyi hüquq
tətbiqetmə prosesində hədsiz mülahizələrə və özbaşınalığa gətirib çıxarmaqla
bərabərlik, qanunun aliliyi prinsiplərini pozmuş olar (Konstitusiya Məhkəməsi
Plenumunun “Azərbaycan Respublikası Cinayət Məcəlləsinin
182.2.4-cü maddəsinin şərh edilməsinə dair” 2011-ci il 21 oktyabr tarixli
Qərarı).
İnsan
Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsi bir çox qərarlarında göstərmişdir ki, əsas
hüquqların məhdudlaşdırılması yalnız o halda qanunla müəyyən olunmuş hesab
edilə bilər ki, şüurlu şəxs norma ilə tanış olaraq və hüquqşünasın yardımına və
ya məhkəmə təcrübəsinə müraciət etmədən öz hərəkətlərinin nəticələrini kifayət
qədər dəqiq dəyərləndirə bilsin. Məhkəmə, həmçinin hesab etmişdir ki, baxılan
aspektdə hüquqi müəyyənlik üçün əsas təhlükəni hədsiz ümumi ifadələr, əsas
terminlərin açıqlanmaması və ya eyni terminlərin müxtəlif qanunlarda müxtəlif
şərhlərinin mövcudluğu yaradır (Landvreugd Hollandiyaya qarşı iş
üzrə 2002-ci il 4 iyun tarixli, Brumaresku Rumıniyaya qarşı iş üzrə
1999-cu il 28 oktyabr tarixli Qərarlar).
Qeyd
olunanlarla yanaşı Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu xüsusilə vurğulamağı vacib
bilir ki, hüquqtətbiqedici tərəfindən mübahisə doğurmayan qanunvericilik
normasının yanlış təfsir edilərək başqa qaydada tətbiq olunması hüquqi müəyyənlik
prinsipinin pozulmasına gətirib çıxara bilər. Cinayət mühakimə icraatında
cinayət prosesini həyata keçirən orqanların hər bir prosessual hərəkətləri
qanunvericilikdə dəqiq və birmənalı tənzimlənmişdir. Hüquqi müəyyənlik prinsipi
onu da tələb edir ki, bu orqanlar cinayət-prosessual qanunvericiliyindən kənar hərəkətlərə
yol verməməli, cinayət təqibi zamanı qanunvericilikdə müəyyən olunmuş cinayət
prosesi mərhələlərinin xüsusiyyətlərinə, ardıcıllıqlarına, təyinatına,
prosessual hədlərinə və s. dəqiq riayət etməlidirlər. Cinayət prosesinin hər
bir mərhələsinin qarşısında duran vəzifələrin düzgün yerinə yetirilməsi nəticə
etibarı ilə cinayət mühakimə icraatının vəzifələrinin həyata keçirilməsinə
xidmət etməklə, hər kəsin hüquqlarının müdafiəsinə təminat vermiş olur.
Beləliklə,
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü
maddəsində nəzərdə tutulmuş şəraitin dəyişməsinə görə məhkəmənin hazırlıq
iclasında cinayət təqibinə xitam verilməsi hüquqi müəyyənlik prinsipinin
tələblərinə cavab verməmiş olur.
Müraciətdə qaldırılan digər məsələ Cinayət
Məcəlləsinin 74-cü maddəsinə istinad edilərək Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
39.1.11-ci maddəsinə əsasən cinayət təqibinə xitam verilməsinin mümkünlüyü və
bununla əlaqədar “cinayət qanunu müddəalarının qüvvəsinə görə cinayət
məsuliyyətindən azad etmə” normasının mənasının və prosessual əsas kimi tətbiq
dairəsinin müəyyənləşdirilməsi ilə bağlıdır.
İlk
növbədə qeyd olunmalıdır ki, Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.11-ci
maddəsində “cinayət qanunu müddəalarına” görə deyil, məhz “cinayət qanunu
müddəalarının qüvvəsinə görə cinayət məsuliyyətindən azad etmə” anlayışından
istifadə edilməsi Cinayət Məcəlləsinin “Cinayət qanununun qüvvəsi”ni təsbit
edən 2-ci fəslindən irəli gəlir.
Belə ki,
cinayət qanunu müddəalarının qüvvəsinə görə şəxsin cinayət məsuliyyətindən azad
edilməsi əsasları cinayət qanununun zamana və məkana görə qüvvəsini təsbit edən
normalara şamil edilə bilər. Cinayət qanununun məkana görə qüvvəsinə əsasən
cinayət məsuliyyətindən azad etmə Cinayət Məcəlləsinin 12.1-ci maddəsində
nəzərdə tutulmuş hallarda tətbiq olunur. Həmin maddəyə əsasən, Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşları və Azərbaycan Respublikasında daimi yaşayan
vətəndaşlığı olmayan şəxslər Azərbaycan Respublikasının hüdudlarından kənarda
törətdikləri əmələ (hərəkət və ya hərəkətsizliyə) görə, bu əməl həm Azərbaycan
Respublikasının, həm də ərazisində törədildiyi xarici dövlətin
qanunvericiliyinə əsasən cinayət sayılırsa və bu cinayətə görə həmin şəxslər
xarici dövlətdə məhkum olunmamışlarsa, bu Məcəllə əsasında cinayət
məsuliyyətinə cəlb edilirlər.
Beləliklə,
şəxs tərəfindən törədilən əməl Azərbaycan Respublikasının və ya ərazisində
törədildiyi xarici dövlətin qanunvericiliyinə əsasən cinayət sayılmırsa, prosessual
hüquq norması kimi Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsinə
əsaslanmaqla şəxs cinayət məsuliyyətindən azad edilir.
Cinayət
qanununun zamana görə qüvvəsinə əsasən cinayət məsuliyyətindən azad etmə isə
Cinayət Məcəlləsinin 10-cu maddəsində nəzərdə tutulmuş hallar mövcud olduqda
tətbiq edilir. Həmin maddəyə görə, əməlin (hərəkət və ya hərəkətsizliyin)
cinayət sayılması və həmin əmələ görə cəza, bu əməlin (hərəkət və ya
hərəkətsizliyin) törədildiyi zaman qüvvədə olan cinayət qanunu ilə müəyyən
edilir. Törədildiyi zaman cinayət sayılmayan əmələ görə heç kəs cinayət
məsuliyyətinə cəlb oluna və cəzalandırıla bilməz. İctimai təhlükəli əməlin
(hərəkət və ya hərəkətsizliyin) törədilmə vaxtı, onun nəticələrinin baş verdiyi
andan asılı olmayaraq, cinayətin törədildiyi vaxt sayılır. Əməlin (hərəkət və
ya hərəkətsizliyin) cinayət sayılmasını və bu əmələ görə cəzanı aradan
qaldıran, cəzanı yüngülləşdirən, yaxud cinayət etmiş şəxsin vəziyyətini başqa
cür yaxşılaşdıran cinayət qanununun geriyə qüvvəsi vardır, yəni həmin qanunun
qüvvəyə minməsindən əvvəl müvafiq əməli (hərəkət və ya hərəkətsizliyi) törətmiş
şəxslərə şamil edilir.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, qeyd edilən hallarda da cinayət təqibini və
ya cinayət mühakimə icraatını həyata keçirən orqanlar Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsinə əsaslanmaqla şəxsi cinayət məsuliyyətindən
azad edir.
Müraciətdə
göstərilən məsələyə münasibətdə isə qeyd olunmalıdır ki, Cinayət Məcəlləsinin
74-cü maddəsinə əsasən şəraitin dəyişməsinə görə cinayət məsuliyyətindən azad
etmə cinayət təqibini istisna edən halları nəzərdə tutan Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsindəki halı ona görə ehtiva edə bilməz ki, əks
hal cinayət mühakimə icraatını həyata keçirən orqanlar üçün məcburi olan
normanın dispozitiv formada şərhinə gətirib çıxarar. Şəraitin dəyişməsi halı
(Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsi) cinayət-prosessual qanunvericiliyinə
müvafiq olaraq cinayət təqibi orqanının mülahizəsinə əsasən xitam verilən
cinayət təqibinin həyata keçirilməməsinə imkan verən hallara aid olduğundan,
qanunverici onun tətbiqinin prosessual əsası qismində yalnız Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 40.2-ci maddəsini nəzərdə tutmuşdur.
Odur ki,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsindəki “cinayət qanunu
müddəalarının qüvvəsinə görə” müddəası cinayət qanununun zamana və məkana görə
qüvvəsinə əsasən cinayət məsuliyyətindən azad etməni ehtiva edir.
Göstərilənləri
nəzərə alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu aşağıdakı nəticələrə gəlir:
-
Konstitusiyanın
60-cı maddəsinin I hissəsinin, 127-ci maddəsinin II hissəsinin,
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39, 40.2, 43.3, 299 və 305.1-ci maddələrinin
tələblərinə uyğun olaraq, Cinayət Məcəlləsinin 74-cü maddəsində nəzərdə
tutulmuş hallar yalnız məhkəmə baxışının gedişində müəyyən edildikdə cinayət
təqibinə müdafiə tərəfinin razılığı ilə xitam verilə bilər;
-
Cinayət-Prosessual
Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsinin “cinayət qanunu müddəalarının qüvvəsinə
görə” müddəası cinayət qanununun zamana və məkana görə qüvvəsinə əsasən cinayət
məsuliyyətindən azad etməni nəzərdə tutur.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsini
və “Konstitusiya Məhkəməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 60,
62, 63, 65-67 və 69-cu maddələrini rəhbər tutaraq, Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
QƏRARA
ALDI:
1. Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
60-cı maddəsinin I hissəsinin, 127-ci maddəsinin II hissəsinin, Azərbaycan
Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39, 40.2, 43.3, 299 və 305.1-ci
maddələrinin tələblərinə uyğun olaraq, Azərbaycan Respublikası Cinayət
Məcəlləsinin 74-cü maddəsində nəzərdə tutulmuş hallar yalnız məhkəmə baxışının
gedişində müəyyən edildikdə cinayət təqibinə müdafiə tərəfinin razılığı ilə
xitam verilə bilər.
2.
Azərbaycan Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 39.1.11-ci maddəsinin
“cinayət qanunu müddəalarının qüvvəsinə görə” müddəası cinayət qanununun zamana
və məkana görə qüvvəsinə əsasən cinayət məsuliyyətindən azad etməni nəzərdə
tutur.
3.
Qərar dərc edildiyi gündən qüvvəyə minir.
4. Qərar
“Azərbaycan”, “Respublika”, “Xalq qəzeti”, “Bakinski raboçi” qəzetlərində və
“Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Məlumatı”nda dərc edilsin.
5. Qərar
qətidir, heç bir orqan və ya şəxs tərəfindən ləğv edilə, dəyişdirilə və ya
rəsmi təfsir edilə bilməz.
Sədr
Fərhad Abdullayev