AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI ADINDAN
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun
Q Ə R A R I
Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin və
“Prokurorluq haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 4, 21 və 27-ci
maddələrinin bəzi müddəalarının əlaqəli şəkildə şərh edilməsinə dair
23 fevral 2021-ci il Bakı şəhəri
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu Fərhad Abdullayev (sədr), Sona Salmanova, Humay Əfəndiyeva,
Rövşən İsmayılov (məruzəçi-hakim), Ceyhun Qaracayev, Rafael Qvaladze, Mahir
Muradov, İsa Nəcəfov və Kamran Şəfiyevdən ibarət tərkibdə,
məhkəmə katibi Fəraid Əliyevin iştirakı ilə,
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsinə, “Konstitusiya Məhkəməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 27.2 və
33-cü maddələrinə və Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Daxili
Nizamnaməsinin 39-cu maddəsinə müvafiq olaraq, xüsusi konstitusiya icraatının
yazılı prosedur qaydasında keçirilən məhkəmə iclasında Bakı
şəhəri Xətai Rayon Məhkəməsinin müraciəti əsasında Azərbaycan Respublikası
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin və “Prokurorluq haqqında”
Azərbaycan Respublikası Qanununun 4, 21 və 27-ci maddələrinin bəzi
müddəalarının əlaqəli şəkildə şərh edilməsinə dair konstitusiya işinə baxdı.
İş üzrə hakim R.İsmayılovun məruzəsini, maraqlı
subyektlərin nümayəndələri Bakı şəhəri Xətai Rayon Məhkəməsinin sədri R.Rzayevin və Azərbaycan Respublikası Milli Məclisi
Aparatının Dövlət quruculuğu, inzibati və hərbi qanunvericilik şöbəsinin
İnzibati qanunvericilik sektorunun müdiri K.Paşayevanın, mütəxəssislər Azərbaycan
Respublikası Ali Məhkəməsinin Cinayət Kollegiyasının sədri H.Nəsibovun, Bakı
Apellyasiya Məhkəməsinin Cinayət Kollegiyasının hakimi Q.Babayevin və
Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun Hüquqi təminat və insan hüquqları
məsələləri idarəsinin rəisi A.Osmanovanın mülahizələrini, ekspert Bakı Dövlət
Universitetinin Konstitusiya hüququ kafedrasının dosenti, hüquq üzrə elmlər
doktoru S.Əliyevin rəyini və iş materiallarını araşdırıb müzakirə edərək,
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
MÜƏYYƏN ETDİ:
Bakı şəhəri Xətai Rayon
Məhkəməsi Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsinə (bundan sonra –
Konstitusiya Məhkəməsi) müraciət edərək Azərbaycan Respublikası İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin (bundan sonra –
İnzibati Xətalar Məcəlləsi) 54.3-cü maddəsinin və “Prokurorluq haqqında”
Azərbaycan Respublikası Qanununun (bundan sonra – “Prokurorluq haqqında” Qanun) 4, 21 və 27-ci
maddələrinin şərh edilməsini xahiş etmişdir.
Müraciətdən görünür ki,
19 sentyabr 2020-ci il tarixində H.İbrahimov karantin rejim qaydalarını
pozduğuna görə barəsində İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 211.1-ci maddəsinə əsasən
protokol tərtib edilmiş və inzibati tənbeh vermə haqqında qərar ilə 4 000 manat məbləğində cərimə edilmişdir. H.İbrahimovun
şikayəti üzrə Bakı şəhəri Xətai rayon Prokurorluğu həmin qərarı əsassız və
qanunsuz hesab etdiyi üçün Bakı şəhəri Xətai Rayon Məhkəməsinə protest vermişdir.
Protestdə inzibati tənbeh vermə haqqında qərardan protest vermə müddətini bərpa
etməklə qərarın ləğv edilməsi və yenidən baxılması üçün göndərilməsi barədə
qərar qəbul edilməsi xahiş olunmuşdur.
Müraciətedən hesab edir
ki, Bakı şəhəri Xətai rayon Prokurorluğu inzibati
xətalar haqqında işə baxılmasında iştirak etmədiyindən və iştirak etmədiyi
təqdirdə ona rəsmi qaydada qərarın surətinin verilməsi qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmadığından protest rədd olunmalıdır. Bakı şəhəri
Xətai Rayon Məhkəməsi öz mövqeyini, həmçinin Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun “Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin şərh edilməsinə dair” 2017-ci il 31 yanvar
tarixli Qərarı (bundan sonra –Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun 2017-ci il 31
yanvar tarixli Qərarı) ilə əsaslandırmışdır. Həmin Qərarda Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu hesab etmişdir ki, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü
maddəsinə uyğun olaraq prokuror inzibati xətalar haqqında işlərin baxılmasında
iştirak etdikdə, həmin işlər üzrə qəbul olunmuş məhkəmə qərarından və ya
qərardadından yuxarı instansiya məhkəməsinə protest verə bilər.
Bakı şəhəri Xətai rayon
Prokurorluğu isə Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun 2017-ci il 31 yanvar tarixli
Qərarında prokurorun protest vermək hüququna verilmiş şərhin yalnız məhkəmə
qərarlarına aid olduğunu, digər orqanların qərarlarına aid olmadığını əsas
gətirərək, belə qərarlardan prokurorun istənilən zaman, yəni onların qüvvəyə
minib-minməməsindən asılı olmayaraq protest vermək hüququnun olmasını bildirmişdir.
Müraciətdən o da
görünür ki, bəzən inzibati xətalara dair işlər üzrə icraatda prokurorun protest
vermək səlahiyyəti birbaşa olaraq İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.1-ci
maddəsinin müddəalarından irəli gəlir. Həmin maddəyə əsasən, prokuror inzibati
xətalar haqqında işlər üzrə icraat zamanı baş vermiş qanun pozuntusunu aradan
qaldırmaq üçün vaxtında tədbirlər görür və inzibati xətalar haqqında işlər üzrə
icraatın aparılmasında Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının və
qanunlarının tətbiqinə və icrasına prokuror nəzarətini həyata keçirir.
Bununla yanaşı həmin
səlahiyyətin mövcudluğu, həm də “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4, 21 və 27-ci
maddələrinin məzmunu ilə əlaqələndirilir. Belə ki, həmin maddələrdə müəyyən
olunur ki, prokuror İnzibati Xətalar Məcəlləsində nəzərdə tutulmuş qaydada və
hallarda məhkəmə qərarlarından və səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin) inzibati
xəta haqqında iş üzrə qərarlarından və ya qərardadlarından protest vermək hüququna
malikdir.
Bakı şəhəri Xətai Rayon
Məhkəməsi prokurorluq orqanlarından belə xarakterli protestlərin daxil olması
hallarının artmasını və prokurorun İnzibati Xətalar Məcəlləsinə uyğun olaraq
iştirak etmədiyi və öz təşəbbüsü ilə icraat başlamadığı hallarda inzibati
xətalar üzrə işlərə baxmağa səlahiyyəti olan orqanların qərarlarından protest
vermək hüququnun olub-olmaması ilə bağlı qeyri-müəyyənliyi nəzərə alaraq,
Konstitusiya Məhkəməsinə müraciət etmək qənaətinə gəlmişdir.
Müraciətedənin fikrincə,
inzibati xətalar qanunvericiliyinə uyğun olaraq, inzibati xətalar haqqında iş
üzrə sənədlər (qərarlar, qərardadlar, protokollar, bildirişlər) hakim və ya
səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) tərəfindən inzibati xətalar haqqında işlər
üzrə icraatın iştirakçılarına rəsmi qaydada verilir. Məhz iştirakçılar inzibati
xəta haqqında iş üzrə qərarı rəsmi qaydada aldıqları vaxtdan on gün müddətində həmin
qərardan şikayət və ya protest verə bilər.
Yuxarıda qeyd
olunanları nəzərə alaraq müraciətedən hesab edir ki, İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin, habelə “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4, 21 və
27-ci maddələrinin (həmin müddəaların prokurora inzibati xəta haqqında işə
baxılmasında iştirak edib-etməməsindən asılı olmayaraq kollegial orqanın və
yaxud səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin) inzibati xəta haqqında iş üzrə
qərarlarından məhkəməyə protest vermək hüququnu nəzərdə tutub-tutmaması
aspektindən) şərh edilməsinə zərurət yaranmışdır.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu müraciətlə əlaqədar ilk növbədə qeyd edir ki, Plenumun 2017-ci
il 31 yanvar tarixli Qərarında oxşar məsələyə münasibət bildirilmişdir. Qeyd
olunduğu kimi, həmin Qərarda Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu belə nəticəyə
gəlmişdir ki, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinə uyğun olaraq
prokuror inzibati xətalar haqqında işlərin baxılmasında iştirak etdikdə, həmin
işlər üzrə məhkəmə tərəfindən qəbul edilən qərar və ya qərardadlardan protest
vermək hüququna malikdir.
Həmin
Qərarda ifadə olunmuş hüquqi mövqelərin hazırkı müraciətdə qaldırılan məsələyə
təsir etməsini qiymətləndirərək nəzərə almaq lazımdır ki, müvafiq müraciətə
səbəb olan hallar prokurorun inzibati xətalara dair işlər üzrə icraatda məhkəmə
qərardadlarından protest vermək səlahiyyətinin olub-olmaması ilə bağlı idi. Buna
müvafiq olaraq, qeyd olunan Qərarda əks olunmuş hüquqi mövqeyin formalaşmasında
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının (bundan sonra – Konstitusiya) 127-ci
maddəsində təsbit olunmuş hakimlərin müstəqilliyi prinsipi əsas olmuşdur.
Digər
tərəfdən qeyd olunmalıdır ki, Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun 2017-ci il 31
yanvar tarixli Qərarı qəbul edildikdən sonra “Azərbaycan Respublikasının
İnzibati Xətalar Məcəlləsində dəyişiklik edilməsi haqqında” 1 may 2020-ci il
tarixli Azərbaycan Respublikasının Qanunu ilə İnzibati Xətalar Məcəlləsinin
54.3-cü maddəsində “qərardaddan” sözündən sonra “onun surətinin bu Məcəllənin
57-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş rəsmi qaydada verildiyi vaxtdan on gün
müddətində” sözləri əlavə edilmişdir.
Eyni
zamanda “Prokurorluq haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununda
dəyişikliklər edilməsi barədə” 15 dekabr 2017-ci il tarixli Azərbaycan
Respublikasının Qanunu ilə “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4, 21 və 27-ci
maddələrinə qüvvədə olan İnzibati Xətalar Məcəlləsinin tələblərinə uyğun olaraq
prokurorun inzibati xətalara dair işlər üzrə protest vermək səlahiyyətləri
əlavə olunmuşdur.
Göstərilənləri
nəzərə alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu müraciətdə qaldırılan məsələnin
düzgün həlli üçün, ilk növbədə, qanunçuluq konstitusiya prinsipinin nəzərdən
keçirilməsini zəruri hesab edir.
Hüququn
aliliyi prinsipinə əsaslanan qanunçuluq prinsipi, digər məsələlərlə yanaşı,
dövlət orqanlarının qanunla müəyyən edilmiş səlahiyyətlərinə uyğun olaraq və bu
hüdudlar çərçivəsində hərəkət etmək vəzifəsini də nəzərdə tutur. Buna müvafiq
olaraq, qanunla müəyyən edilmiş səlahiyyətverici əsas olmadan dövlət orqanı
tərəfindən edilən hər hansı bir hərəkət qeyri-legitim sayılmalıdır.
Qanunçuluq
prinsipinin bu təzahürü birbaşa Konstitusiyanın 71-ci maddəsinin X hissəsində
təsbit edilmişdir. Həmin normaya əsasən, dövlət orqanları yalnız bu
Konstitusiya əsasında, qanunla müəyyən edilmiş qaydada və hüdudlarda fəaliyyət
göstərə bilərlər.
Konstitusiyanın
bu tələbinin yerinə yetirilməsi, öz növbəsində, dövlət orqanlarının
hərəkətlərinin proqnozlaşdırıla bilən olmasına və onlara məhdudiyyətsiz
mülahizə üçün imkan yaratmamasına zəmanət verməklə hər kəsin hüquq və
azadlıqlarının mühüm təminatı kimi çıxış edir.
Burada
nəzərə almaq lazımdır ki, dövlət orqanlarının səlahiyyətlərinin məzmunu qanunda
dəqiq və konkret müəyyən olunmalıdır. Bu mənada Konstitusiya Məhkəməsinin
Plenumu “Normativ hüquqi aktlar haqqında” Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Qanununun 64.4-cü
maddəsinin ikinci cümləsində ifadə olunan tələbi xüsusilə vacib hesab edir. Həmin
müddəaya əsasən, normativ hüquqi aktda dövlət orqanının səlahiyyətlərinin
həddindən artıq ümumiləşdirilmiş formada müəyyən edilməsinə yol verilmir.
Həmçinin
qeyd olunmalıdır ki, dövlət orqanının konkret səlahiyyətinin məzmunu və
hədlərini dürüst müəyyən etmək üçün bəzən müvafiq səlahiyyətverici normanın
təhlili ilə yanaşı həmin norma ilə sistemli əlaqədə olan qanunvericiliyin digər
müddəalarını da nəzərə almaq lazımdır. Bu öz növbəsində müvafiq orqanın qanunvericinin
iradəsinə uyğun olan funksional təyinatını müəyyən etməyə imkan yarada bilər.
Bundan çıxış edərək Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, müraciətdə qaldırılan məsələlərin həlli
üçün İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü və “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4,
21 və 27-ci maddələri ilə yanaşı, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin prokurorun
hüquqi statusunu nizamlayan digər müddəalarını da nəzərdən keçirmək zəruridir.
Həmin normaların
sistemli təhlili belə qənaətə gəlməyə imkan verir ki, prokuror inzibati xətalar
haqqında işlər üzrə icraatda əsasən iki funksiyanı həyata keçirir.
Birincisi, prokuror,
faktiki olaraq inzibati təqib funksiyasını reallaşdırır. Belə ki, İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 54.2-ci maddəsinin birinci cümləsinə əsasən, bu Məcəllənin
191.1, 195.1, 197.3, 197.4, 197.5, 205, 253-1.1.1 (yaşıllıqların kadastrının
aparılmamasına münasibətdə), 253-1.1.2 (yaşıllıqların kadastr məlumatlarının
təhrif edilməsinə münasibətdə), 284.2, 339.2-339.5, 340.2, 341, 376, 399,
410.3, 440-1.1 (dövlət orqanlarına (qurumlarına) və bələdiyyələrə münasibətdə),
440-1.2, 440-1.3, 445-1, 516-1.2 (qəbiristanlıqların qorunması tələblərinin
pozulmasına münasibətdə), 516-1.3 (dəfnə icazə verilməyən ərazilərdə dəfnlərin
həyata keçirilməsinə münasibətdə), 528-1.3, 531, 538-1.4-538-1.6, 540.5,
550.2-550.5, 558.2, 558.3, 559, 563.2, 567, 568, 569, 573, 594-1, 594-2, 595.2,
596, 601, 606.1 və 610-618-ci maddələrində nəzərdə tutulan inzibati xətalar
haqqında işlər üzrə icraatın başlanması haqqında qərar prokuror tərəfindən qəbul
edilir.
İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.2-ci maddəsinin ikinci cümləsinə görə, prokuror bu Məcəllənin
99.3-cü maddəsinə əsasən digər inzibati xətalar haqqında işlər üzrə də icraatın
başlanması haqqında qərar qəbul etmək hüququna malikdir.
Həmin funksiyanı həyata
keçirərkən prokuror, inzibati xəta haqqında iş üzrə icraatın başlanması, inzibati
araşdırma aparılması haqqında qərar qəbul etmək və inzibati xəta haqqında iş
üzrə icraatın başlanması haqqında qərarı, habelə inzibati araşdırmanın yekununda
İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 102.6-cı maddəsində nəzərdə tutulmuş qaydada tərtib
etdiyi protokolu baxılması üçün hakimə, səlahiyyətli kollegial orqana və yaxud
vəzifəli şəxsə göndərmək səlahiyyətinə malikdir (İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 102.2
və 103-cü maddələri).
Eyni zamanda İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 54.6-cı maddəsinin tələblərinə əsasən, prokurorun həmin
Məcəllənin 54.2-ci maddəsinin qaydalarına uyğun olaraq inzibati xətalar
haqqında işlərin baxılmasında iştirak etmək və bunun üçün işə baxılmasının yeri
və vaxtı haqqında əvvəlcədən məlumat almaq hüququ vardır.
Bununla yanaşı prokurorun
inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraatda digər mühüm funksiyası prokuror
nəzarətinin həyata keçirilməsidir. İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.1-ci
maddəsinə əsasən, prokuror inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraat zamanı
baş vermiş qanun pozuntusunu aradan qaldırmaq üçün vaxtında tədbirlər görür və
inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraatın aparılmasında Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının və qanunlarının tətbiqinə və icrasına prokuror
nəzarətini həyata keçirir.
Həmin funksiyanın
həyata keçirilməsinin konkret istiqamətləri İnzibati Xətalar Məcəlləsində müəyyən
edilmişdir. Belə ki, prokuror yetkinlik yaşına çatmayanlar barəsində inzibati
xətalar haqqında işlərə baxılmasında iştirak etmək səlahiyyətinə malikdir.
Prokuror İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 40.0.2 və 40.0.3-cü maddələrində nəzərdə tutulmuş
kollegial orqanın, digər səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin) inzibati xəta
haqqında işin başlanmasının rədd edilməsi haqqında qərardadından onun rəsmi
qaydada təqdim edildiyi vaxtdan on gün müddətində verilmiş şikayətə baxmaq və İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 54.2-ci maddəsi ilə ona verilmiş səlahiyyətdən çıxış
edərək, həmin qərardadı ləğv edib inzibati xəta haqqında iş başlamaq imkanına
malikdir (İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 99.7-ci maddəsi).
İnzibati Xətalar
Məcəlləsində, həmçinin prokurora inzibati xəta haqqında iş üzrə icraatın dayandırılması
ilə əlaqədar geniş səlahiyyətlər verilmişdir. Həmin Məcəllənin 104.5-104.7-ci
maddələrinin məzmununa müvafiq olaraq, prokuror, inzibati xəta haqqında iş üzrə
icraatın dayandırılması haqqında qərarı almaq və aldığı vaxtdan bir ay
müddətində həmin qərarın düzgünlüyünü yoxlamaq, zəruri saydıqda, səlahiyyətli
vəzifəli şəxsdən inzibati xəta haqqında iş üzrə icraatın materiallarını tələb
etmək, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 104.1-ci maddəsinin pozulduğunu müəyyən
etdikdə, həmin qərarın ləğv edilməsi barədə qərar qəbul etmək və inzibati xəta
haqqında iş üzrə icraatın təzələnməsi üçün onun surətini qərar qəbul etmiş
səlahiyyətli vəzifəli şəxsə göndərmək səlahiyyətinə malikdir.
Göstərilən
funksiyaların icrası üçün prokuror inzibati xətalara dair işlər üzrə icraatda
bir sıra səlahiyyətlərə, o cümlədən İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.3-cü
maddəsinin məzmununa əsasən protest vermək səlahiyyətinə malikdir.
Bu səlahiyyət həm də “Prokurorluq
haqqında” Qanunun 4, 21 və 27-ci maddələrində nəzərdə tutulmuşdur. Həmin Qanunun göstərilən maddələrinə edilmiş dəyişikliklər İnzibati Xətalar Məcəlləsinə uyğunlaşdırmaq məqsədi ilə qəbul edilmişdir.
Nəzərə almaq lazımdır ki, “İnzibati Xətalar Məcəlləsinin təsdiq edilməsi
haqqında” 29 dekabr 2015-ci il tarixli Azərbaycan Respublikasının Qanununa
əsasən, Azərbaycan Respublikasında qüvvədə olan digər qanunlar və normativ
hüquqi aktlar Azərbaycan Respublikasının İnzibati Xətalar Məcəlləsinə
uyğunlaşdırılanadək həmin Məcəlləyə zidd olmayan hissədə tətbiq edilir.
Dəyişikliklərə əsasən isə "Prokurorluq haqqında" Qanunun
prokurorluğun fəaliyyət istiqamətləri, prokuror aktlarının növləri və
prokurorun protest vermək hüququna aid maddələri İnzibati Xətalar Məcəlləsinə
uyğunlaşdırılmışdır.
Bunu həm də “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4, 21 və 27-ci maddələrinin
məzmunundan müəyyənləşdirmək mümkündür. Belə ki, həmin Qanunun 4-cü maddəsinin
birinci hissəsinin səkkizinci abzasına müvafiq olaraq, prokurorluq İnzibati
Xətalar Məcəlləsinə uyğun olaraq inzibati xəta haqqında iş üzrə icraata başlama
haqqında qərar qəbul edir. Qanunun 21-ci maddəsinin birinci hissəsində nəzərdə
tutulmuş prokuror aktlarından biri də məhkəmə qərarlarından və səlahiyyətli
orqanın (vəzifəli şəxsin) inzibati xəta haqqında iş üzrə qərarlarından və ya
qərardadlarından protestdir. Həmin Qanunun 27-ci maddəsinin birinci hissəsinə
əsasən isə prokuror İnzibati Xətalar Məcəlləsində nəzərdə tutulmuş qaydada və
hallarda məhkəmə qərarlarından və səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin)
inzibati xəta haqqında iş üzrə qərarlarından və ya qərardadlarından protest verir.
Buna görə də “Prokurorluq haqqında” Qanunun 4, 21
və 27-ci maddələrinin qüvvədə olan redaksiyası prokurorun səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin) inzibati xəta
haqqında iş üzrə qərarından istənilən halda, qaydada və müddətdə protest vermək
səlahiyyətini təqdim edən müstəqil əsas kimi qiymətləndirilə bilməz.
Başqa sözlə,
prokurorun, hansı şərtlərlə səlahiyyətli orqanın (vəzifəli şəxsin) qərarından
protest vermək səlahiyyətini müəyyən etmək üçün, ilk növbədə, İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin məzmunundan çıxış etmək vacibdir. Həmin
maddənin mətnindən aydın olur ki, prokurorun protest vermək səlahiyyəti inzibati
xəta haqqında işə baxılmasında iştirak etməsi ilə şərtləndirilir.
Eyni zamanda qeyd
olunmalıdır ki, prokurorun protest vermək səlahiyyəti bilavasitə İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 54.1-ci maddəsindən irəli gəlmir. Həmin maddədə yuxarıda
göstərildiyi kimi, prokurorun inzibati xətalara dair işlər üzrə icraatda yerinə
yetirdiyi mühüm funksiyalardan biri göstərilmişdir. Qanunçuluq konstitusiya
prinsipinin tələbləri baxımından isə prokuror tərəfindən protestin verilməsinin
əsasları və şərtləri, onun konkret səlahiyyət növü kimi, qanunda dəqiq və aydın
müəyyən edilməlidir.
Bununla belə, prokuror
tərəfindən nəzarət funksiyaları yerinə yetirilərkən protestin verilməsi qanunda
istisna edilmir. Belə ki, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.6-cı maddəsinin
tələbləri baxımından yetkinlik yaşına çatmayanlar barəsində inzibati xətalara
dair işlər üzrə prokuror nəzarəti həyata keçirilərkən, prokuror protest vermək
səlahiyyətinə malikdir.
İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.3-cü maddəsinin məzmununa əsasən, prokuror, inzibati xəta haqqında
iş üzrə qəbul edilən qərardan və ya qərardaddan onun surətinin bu Məcəllənin
57-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş rəsmi qaydada verildiyi vaxtdan on gün
müddətində protest vermək hüququna malikdir. Bu isə o deməkdir ki, prokurorun rəsmi
qaydada inzibati xəta haqqında iş üzrə yekun qərarın surətini almaq, habelə həmin
Məcəllənin 130-cu maddəsində nəzərdə tutulmuş qaydada protest vermək hüququ
yalnız onun müvafiq inzibati işin baxılmasında iştirak etdiyi hallarda həmin Məcəllə
ilə tanınır.
Bu zaman nəzərə almaq
lazımdır ki, prokurorun inzibati xəta haqqında işə baxılmasında iştirak etməsi
onun İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 112-ci maddəsinə müvafiq olaraq kollegial
orqanda və ya digər səlahiyyətli orqan (vəzifəli şəxs) tərəfindən keçirilən
baxışda (iclasda) yalnız faktiki iştirakı hallarını ehtiva etmir. Burada əsas
meyar, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin müddəalarına müvafiq olaraq, prokurorun
inzibati xəta haqqında iş üzrə icraatda iştirak etmək hüququnun mövcudluğudur.
Bu mənada İnzibati
Xətalar Məcəlləsinin 54.6-cı maddəsi prokurorun inzibati xətalar haqqında
işlərə baxılmasının yeri və vaxtı barədə məlumat almaq hüququnu müəyyən
etməklə, həm də onun hansı icraatlarda iştirak etmək səlahiyyətinə malik olduğu
halları nizamlayır. Belə ki, həmin maddəyə əsasən, yetkinlik yaşına çatmayanlar
barəsində inzibati xətalar haqqında, habelə öz təşəbbüsü ilə başlanmış inzibati
xətalar haqqında işlərin baxılmasının yeri və vaxtı prokurora bildirilir. Həmin
işə prokurorun iştirakı olmadan yalnız o hallarda baxıla bilər ki, işə
baxılmasının yeri və müddətinin ona vaxtında bildirilməsi barədə məlumat olsun
və ya işə baxılmasını təxirə salmaq haqqında ondan vəsatət daxil olmasın.
Beləliklə, yetkinlik
yaşına çatmayan şəxs barəsində inzibati xətaya dair icraat aparıldıqda, eləcə
də inzibati xəta haqqında iş üzrə icraat prokurorun qərarına əsasən başlandıqda,
prokuror həmin icraatlarda iştirak etmək hüququna malik olur.
Bu isə prokurora belə
icraatlarda keçirilən baxışda (iclasda) bilavasitə iştirak edib-etməməsindən
asılı olmayaraq, inzibati xətalar haqqında işlərə dair qərarların surətlərini
rəsmi qaydada almaq və qanunda nəzərdə tutulan müddətlər çərçivəsində protest
vermək səlahiyyətini verir.
Göstərilənləri nəzərə
alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu aşağıdakı nəticəyə gəlir:
- Konstitusiyanın 71-ci
maddəsinin X hissəsinin tələbləri baxımından, İnzibati Xətalar Məcəlləsinin
54.2, 54.3 və 54.6-cı maddələrinin hal-hazırda qüvvədə olan redaksiyasına müvafiq
olaraq, prokuror öz təşəbbüsü ilə başlanmış, həmçinin yetkinlik yaşına
çatmayanlar barəsində inzibati xətalar haqqında işin baxılmasında iştirak
edib-etməməsindən asılı olmayaraq həmin iş üzrə qəbul edilmiş qərardan
məhkəməyə protest vermək hüququna malikdir.
Bununla belə, Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu xüsusi vurğulayır ki, inzibati xətalara dair işlərin və
cinayət işlərinin baxılması haqqında qaydaların və prosedurların oxşarlığını,
habelə inzibati xətalara dair işlər üzrə icraatı başlayan səlahiyyətli
orqanların (vəzifəli şəxslərin) inzibati xəta haqqında işin məhkəmə baxışında
mütləq iştirakına dair İnzibati Xətalar Məcəlləsində normanın müəyyən
edilməməsini nəzərə alaraq, Konstitusiyanın 127-ci maddəsində təsbit edilmiş
hakimlərin işlərə qərəzsiz, ədalətlə, tərəflərin hüquq bərabərliyinə əsasən
baxılması prinsipini rəhbər tutaraq, habelə prokurorun İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin 54.2-ci maddəsinə müvafiq olaraq inzibati xətalar haqqında işlər
üzrə icraatın başlanmasına dair geniş səlahiyyətlərindən çıxış edərək, prokurorun
həmin işlər üzrə məhkəmə prosesində iştirakının təmin edilməsi gələcəkdə istisna
olunmamalıdır.
Burada nəzərə almaq
lazımdır ki, İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin Karelin Rusiya
Federasiyasına qarşı iş üzrə 2016-cı il 20 sentyabr tarixli Qərarında
göstərilmişdir ki, inzibati xətalarla bağlı məhkəmə prosesində prokurorun
iştirak etməməsi şəxsin işinə baxılarkən ədalətli və qərəzsiz məhkəmə baxışı
prinsiplərini pozmuşdur. Belə ki, hakim ittiham funksiyasını öz üzərinə
götürmüş və bununla da həmin şəxsin “İnsan hüquqlarının və əsas azadlıqların
müdafiəsi haqqında” Konvensiyanın (bundan sonra – Konvensiya) 6-cı maddəsində nəzərdə tutulan ədalətli məhkəmə
araşdırılması hüququ pozulmuşdur (§§ 51-85).
Eyni zamanda qeyd olunmalıdır ki, inzibati hüquq
pozuntusu ilə cinayət əməli arasındakı müəyyən oxşarlıqları, vətəndaşların
pozulmuş hüquqlarının bərpası üçün prokurorluq orqanlarına müraciət hallarının
artmasını, fiziki və hüquqi şəxslərin hüquqlarının və qanuni mənafelərinin pozulmasından
daha səmərəli müdafiəsini təmin etmək məqsədi ilə, habelə Konvensiyanın 6-cı
maddəsinin məqsədləri üçün cinayət əməlinin müəyyən edilməsi meyarlarına dair
İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin təcrübəsinə (Engel və digərləri
Niderlanda qarşı iş üzrə 1976-cı il 8 iyun tarixli Qərar,
§82-83) əsaslanaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki,
gələcəkdə qanunvericinin mülahizə sərbəstliyi çərçivəsində, konstitusiya norma
və prinsiplərinə riayət edilməklə prokurorun inzibati xətalara dair işlər üzrə
icraatda iştirakı formalarının genişləndirilməsi, o cümlədən onun inzibati xətalar
haqqında işlər üzrə icraatda iştirak etməsindən asılı olmayaraq səlahiyyətli
orqanın (vəzifəli şəxsin) həmin işlər üzrə qəbul etdiyi qərarlardan protest
vermək səlahiyyətinin müəyyən olunması qanunvericilik qaydasında nəzərdən
keçirilə bilər.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu həmçinin qeyd edir ki, araşdırılan məsələ ilə bağlı hüquq
tətbiqetmə təcrübəsi qeyri-müəyyən olduğundan, prokurorun iştirak etmədiyi və
öz təşəbbüsü ilə icraat başlamadığı inzibati xətalar üzrə səlahiyyətli
orqanların qanuni qüvvəyə minmiş qərarlarından vətəndaşların şikayətləri
əsasında verilən protestlər məhkəmələr tərəfindən icraata qəbul edilmişdir. Bu
cür işlər üzrə hazırda icraata xitam verilməsi vətəndaşların hüquq və azadlıqlarının
əsassız məhdudlaşdırılması ilə nəticələnə bilər. Belə ki, prokuror vasitəsi ilə
inzibati xəta haqqında iş üzrə qərardan şikayətinin baxılmasını zənn edən
şəxslər, məhkəməyə və ya yuxarı səlahiyyətli orqana (vəzifəli şəxsə) şikayət
vermək müddətlərini faktiki olaraq ötürmüşlər. Bununla əlaqədar Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, hazırda məhkəmələrin icraatında olan
prokurorun iştirak etmədiyi, lakin hüquq və azadlıqların bərpa edilməsi
məqsədilə protest verdiyi səlahiyyətli orqanların qanuni qüvvəyə minmiş
qərarlarına dair işlərə müvafiq olaraq mahiyyəti üzrə baxılmalıdır.
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin VI hissəsini və “Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 60, 62, 63, 65-67 və 69-cu
maddələrini rəhbər tutaraq, Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin
Plenumu
QƏRARA ALDI:
1.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 71-ci maddəsinin X hissəsinin tələbləri
baxımından, Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.2, 54.3 və 54.6-cı maddələrinin hal-hazırda
qüvvədə olan redaksiyasına müvafiq olaraq, prokuror öz təşəbbüsü ilə başlanmış,
həmçinin yetkinlik yaşına çatmayanlar barəsində inzibati xətalar haqqında işin
baxılmasında iştirak edib-etməməsindən asılı olmayaraq həmin iş üzrə qəbul
edilmiş qərardan məhkəməyə protest vermək hüququna malikdir.
2.
Qərarın
təsviri-əsaslandırıcı hissəsində göstərilən hüquqi məsələlər nəzərə alınsın.
3.
Qərar
dərc edildiyi gündən qüvvəyə minir.
4.
Qərar
“Azərbaycan”, “Respublika”, “Xalq qəzeti”, “Bakinski raboçi” qəzetlərində və
“Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Məlumatı”nda dərc edilsin.
5.
Qərar
qətidir, heç bir orqan və ya şəxs tərəfindən ləğv edilə, dəyişdirilə və ya
rəsmi təfsir edilə bilməz.
Sədr Fərhad
Abdullayev
XÜSUSİ RƏY
Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu, Bakı şəhəri Xətai Rayon
Məhkəməsinin müraciətinə baxaraq, Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar
Məcəlləsinin (bundan sonra İXM) 54.3-cü maddəsinin və “Prokurorluq haqqında”
Azərbaycan Respublikası Qanunun 4, 21 və 27-ci maddələrinin şərh edilməsi
haqqında qərar qəbul etmişdir.
Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu qeyd edilən qanunların normalarının, eləcə də, İXM-nin bir
sıra normalarının müddəalarını öz qərarında müzakirə edərək, aşağıdakı nəticəyə
gəlmişdir:
-
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 71-ci maddəsinin X hissəsinin
tələbləri baxımından, Azərbaycan Respublikası İnzibati Xətalar Məcəlləsinin
54.2, 54.3 və 54.6-cı maddələrinin
hal-hazırda qüvvədə olan redaksiyasına müvafiq olaraq, prokuror öz təşəbbüsü
ilə başlanmış, həmçinin yetkinlik yaşına çatmayanlar barəsində inzibati xətalar
haqqında işin baxılmasında iştirak edib-etməməsindən asılı olmayaraq həmin iş
üzrə qəbul edilmiş qərardan məhkəməyə protest vermək hüququna malikdir.
Plenumun
23 fevral 2021-ci il tarixli qərarının həm təsviri əsaslandırıcı, həm də nəticə
hissəsiylə tam razı deyiləm.
Konstitusiya
Məhkəməsinin 23 fevral 2021-ci il tarixli qərarına hörmətlə yanaşaraq, xüsusi
rəydə qalmağımın səbəb və əsaslarını hörmətli hakimlərin diqqətinə çatdırmağı
zəruri hesab edirəm.
Plenumun
öz qərarında müraciətin səbəb və əsaslarını zənnimcə qədərində ətraflı
göstərilmişdir.
Lakin
nə müraciətdə, nə də ki Plenum qərarında qanunların icrası üzərində prokuror
nəzarəti anlayışı, qaydası, hansı məqsədlər güdməsi ətraflı izah edilməmişdir.
Plenum
prokuror nəzarətinin inzibati icraatdakı iştirakının vacibliyinin mahiyyətinə
heç toxunmamış, nə də ki, hüquqi vəzifəsinin əhəmiyyətini dəyərləndirməmişdir.
O,
“hüquqi vəzifə” anlayışını “səlahiyyət” anlayışı ilə müqayisə edərək,
“səlahiyyət hüququnun” hüquqi vəzifəni dürüst və dəqiq icrasına imkan verib-verməməsini hüquqi
təfsirlə açıqlamadan, birbaşa “Normativ hüquqi aktlar haqqında” Konstitusiya
Qanununun 64.4-cü maddəsinə müraciət edərək, onu yalnış izah etmişdir.
Plenum
qərarındakı mülahizələrində dolaşıb qaldığından bir-birinə zidd hüquqi mövqelər
bildirmişdir.
“...
Eyni zamanda qeyd olunmalıdır ki, prokurorun protest vermək səlahiyyəti
bilavasitə İnzibati Xətalar Məcəlləsinin 54.1-ci maddəsindən irəli gəlmir...
Bununla
belə, prokuror tərəfindən nəzarət funksiyaları yerinə yetirilərkən protestin
verilməsi qanunda istisna edilmir.”
Yuxarıdakıları
nəzərə alaraq, Plenum qərarı ilə əlaqədar öz xüsusi rəyimi – hüquqi mövqeyimi
bildirirəm.
Prokuror
nəzarəti, inzibati icraatda səlahiyyətli orqanların inzibati xətalara dair
işlər üzrə inzibati icraat sahəsindəki fəaliyyəti üzərində hüququn aliliyini
təmin etmək üçün həyata keçirilən konstitusion fəaliyyətdir.
Bu
nəzarət həm inzibati xətalar üzrə işlərin başlanması mərhələsində, həm icraat
prosesində, həm də ki, icraat üzrə qəbul edilmiş qərardan sonra ola bilər.
İXM-nin
54.1-ci maddəsində təsbit edilir ki, “Prokuror inzibati xətalar haqqında işlər
üzrə icraat zamanı baş vermiş qanun pozuntusunu aradan qaldırmaq üçün vaxtında
tədbirlər görür və inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraatın aparılmasında
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya və qanunlarının tətbiqinə və icrasına
prokuror nəzarətini həyata keçirir.”
İXM-nin
bu normasının müddəaları Azərbaycan Respublikasının Kostitusiyasının 133-cü
maddəsindən irəli gəlir.
Konstitusiyanın
133-cü maddəsinin birinci bəndinə əsasən “Azərbaycan Respublikasının
Prokurorluğu qanunda nəzərdə tutulmuş qaydada və hallarda qanunların icra və
tətbiq olunmasına nəzarət edir.”
Azərbaycan
Respublikası “Prokurorluq haqqında” Qanunun 18-ci maddəsinə əsasən, “prokuror
təhqiqat orqanlarının fəaliyyətində qanunların eyni cür və dürüst icrasını və
tətbiqini təmin etmək məqsədiylə qanunlarda nəzərdə tutulmuş hərəkətlərin
yerinə yetirilməsi və bu fəaliyyət prosesində qəbul olunan qərarların qanuniliyinə
nəzarəti həyata keçirir”.
İXM-nin
54.1-ci maddəsinin “prokuror inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraat zamanı
baş vermiş qanun pozuntusunu aradan qaldırmaq üçün vaxtında tədbirlər görür”
müddəası, qanunvericinin prokurorun
üzərinə qoyduğu bir hüquqi vəzifədir.
Bu
vəzifənin icrası son nəticədə inzibati orqanların fəaliyyətində qanunların eyni
cür və dürüst icrasının təmin edilməsinə gətirib çıxarmaqla, ictimai həyatda
hüququn aliliyinə xidmət etməlidir.
Digər
tərəfdən “Prokurorluq haqqında” Qanunun 18-ci maddəsinin birinci bəndində
təsbit edilən “qanunların eyni cür və dürüst icrasını və tətbiqini təmin etmək”
müddəası inzibati orqan əməkdaşlarının qanunçuluq prinsipi ruhunda tərbiyə
edilməsi məqsədini də güdür.
Bu
da o zaman mümkün ola bilər ki, prokuror nəzarəti əməli olsun, epizodik
xarakter daşımasın. Yəni, prokuror nəzarətinin hər iki qaydası,
bilavasitəliliyi və bilvasitəliyi ritmik fəaliyyət göstərə bilsin.
“Konstitusiyanın
tətbiqi və icrasına nəzarət” dedikdə, nəinki prokurorun konstitusion vəzifəsi,
eyni zamanda inzibati icraat zamanı Azərbaycan Respublikasının vətəndaşlarının
konstitusion hüquqlarının gözlənilməsi də nəzərdə tutulur.
Səlahiyyətli
şəxsin icraat zamanı yol verdiyi qanun pozuntusu, dərhal vaxtında aradan
qaldırılmazsa, son nəticədə hüququn aliliyi pozulmuş olacaqdır.
İnzibati
Xətalar Məcəlləsində, həmin məcəllənin 54.1-ci maddəsinin imperativ müddəasını
məhdudlaşdıran hər hansı bir norma yoxdur.
Yəni,
prokurora inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraatın aparılmasında
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının və qanunlarının tətbiqinə və icrasına
nəzarət etməyi qadağan edən norma yoxdur.
Prokuror,
nəzarət qaydasında hüquqi vəzifəsini icra edərək, inzibati xətalar haqqında
işlər üzrə qəbul edilən qərarlardan verilən şikayətlər əsasında, iştirak
etmədiyi işlərdə icraat zamanı baş vermiş qanun pozuntusunu aşkar edərsə, onun
aradan qaldırılması üçün protest verməyə hüququ olmadığı halda onda nə
etməlidir?
Plenumun
qərarında bu suala hər hansı bir cavab tapmaq mümkün deyildir. Plenum, bu
qərarı ilə inzibati xətalar haqqında işlər üzrə icraatın aparılmasında prokuror
nəzarətinin həcmini, effektivliyini və gərəkliliyini minimuma endirməklə, qeyd
edilən inzibati hüquqi tənzim etmə sahəsində hüququn aliliyinin gözlənilməsi və
riayət edilməsinə xeyli ziyan vurmuş olur.
Qanunverici,
prokurora öz hüquqi vəzifəsinin icrasını təmin etmək üçün, onu müvafiq
hüquqlarla səlahiyyətləndirmişdir.
Belə
hüquqlardan biri də İXM-nin 54.3-cü maddəsində təsbit edilən inzibati xəta
haqqında iş üzrə qəbul edilən qərardan və ya qərardaddan protest vermək
hüququdur.
Müraciətin
verilməsinə də səbəb, prokurorun hansı hallarda bu hüququnu realizə edə bilməsi
barədə təcrübədə yaranan fikir ayrılığı olmuşdur.
Normanın
şərhinin zəruriliyi obyektiv və subyektiv xarakterli amillərdən doğur.
Belə
hesab edirəm ki, indiki halda normanın şərhinə subyektiv xarakterli amil –
məhz, mümkün normanın qanunverici tərəfindən aydın ifadə edilməməsi, eləcə də,
bir sıra hallarda, normanı tətbiq edənlər tərəfindən, normanın izahına
qrammatik cəhətdən düzgün yanaşmasından irəli gəlmişdir.
Qrammatik
izah (təfsir) – hüquq normasının mətninin məzmununun semantik, sintaksis,
leksik, morfoloji, üslubiyyat qaydaları əsasında aydınlaşdırılmasıdır.
Digər
tərəfdən səlahiyyətli şəxs, normanın mətnindəki durğu işarələrinə, xüsusilə,
vergül durğu işarəsinə hökmən diqqət yetirməlidr.
İXM-nin
54.3-cü maddəsində təsbit edilir: “Prokuror, həmçinin
inzibati xətalar haqqında işlərin baxılmasında iştirak etmək, işin baxılması
zamanı baş verən məsələlər üzrə rəy və ya vəsatət vermək, inzibati xəta
haqqında iş üzrə qəbul edilən qərardan və ya qərardaddan onun surətinin bu
Məcəllənin 57-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş rəsmi qaydada verildiyi vaxtdan on
gün müddətində protest vermək hüququna malikdir.”
Bu normanın mətninin məzmununa qrammatik təhlilin semantik
üslubunu tətbiq etsək və vergüllərə diqqət yetirsək, aydın olar ki, prokuror öz
səlahiyyətləri daxilində bu normaya əsasən iki hüquqa malikdir:
- İnzibati
xətalar haqqında işlərin baxılmasında iştirak etmək, işin baxılması zamanı baş
verən məsələlər üzrə rəy və ya vəsadət vermək;
- İnzibati
xətalar üzrə qəbul edilən qərardan və ya qərardaddan protest vermək.
Yəni,
prokurorun protest vermək hüququ onun icraatda iştirak edib- etməməsindən asılı
olmur.
Çünki
normanın əvvəlində “prokuror” kəlməsi vergül durğu işarəsi ilə ayrılır. Bu onu
göstərir ki, sonradan gələn müddəalar ayrı-ayrılıqda prokurora aiddir. Prokuror
nəzarət funksiyasında müstəqildir. Nəzarət yolları ona imkan verir ki, çoxsaylı
inzibati xətalara dair işlər üzrə icraata nəzarət etmək üçün iş üsulunu özü
qursun.
Onun
prosessual hərəkətləri də vergül durğu işarəsiylə müstəqil olaraq, mətnin
məzmunundan irəli gəlir.
Plenum
İXM-nin 54.3-cü maddəsiylə bağlı qərarında gəldiyi hüquqi nəticə, prokuroru
konstitusion hüquqi vəzifəsini – inzibati xətalara dair işlər üzrə icraata,
bilvasitə yolla nəzarət hüququndan məhrum etməklə, qanunçuluq prinsipinin
hüquqi əhəmiyyətinə xələl gətirmiş olur.
Belə
hesab edirəm ki, inzibati xətalar haqqında işlər üzrə qəbul olunmuş qərarların
çox böyük hissəsi prokuror nəzarətindən kənarda qalır.
Hakim:
İsa
Nəcəfov